uvijek se može

Crni petak u SAD-u ipak nadmašio 2021., unatoč inflaciji

AP Images

Građani u SAD-u potrošili su na 'crni petak' na online kupnju 9,12 milijardi dolara, više nego prethodnih godina, unatoč strahovanjima zbog visoke inflacije, pokazuju podaci analitičke tvrtke Adobe Analytics.

Tijekom ovogodišnje blagdanske sezone potrošnje procjenjuje se da
će ukupni prihodi dosegnuti 209,7 milijardi dolara, što bi bio
porast od 2,5 posto u odnosu na prošlogodišnju sezonu.

Tvrtka za analizu podataka koja prati poslovanje većine američkih
online trgovaca izvijestila je da je internetska prodaja na
‘crni petak’ premašila procijenjenih 8,9 milijardi dolara.

U odnosu na godinu ranije online prodaja uvećana je za 2,3 posto,
a veća je i u usporedbi s 9,03 milijarde dolara ostvarene za
‘crnog petka’ u 2020., prvoj godini pandemije.

Daleko najviše kupovali su se uređaji, a najpopularniji proizvodi
bili su Xbox Series X, Bluey, Call of Duty: Modern Warfare II,
Drones i MacBook.

U tvrtkinom izvješću o trendovima i percepciji blagdanske kupnje
za 2022., predviđa se da će “cyber
??ponedjeljak”, ponedjeljak nakon Dana zahvalnosti, biti
najjači dan online kupnje u ovogodišnjoj sezoni, s prodajom
procijenjenom na 11,2 milijarde dolara.

Od 1. listopada do 25. studenoga ukupni prihodi od prodaje
uređaja dosegnuli su 159 milijardi dolara, pri čemu su prihodi od
prodaje stolnih računala i ostalih uređaja činili 88 milijardi, a
od mobilnih uređaja 71 milijardu dolara.

Znatno je pritom uvećana prodaja elektronike, igračaka,
‘pametnih’ proizvoda za kuću, opreme za vježbanje i audio opreme,
pokazalo je izvješće.

Vivek Pandya, vodeći analitičar za Adobe Digital Insights, rekao
je da “mada je ‘crni petak’ postigao rekordnu potrošnju na
internetu, također uočavamo izraženije naznake da potrošači ove
godine više vode računa o kućnom budžetu”.

Dodaje i da su kupci iskoristili odgodu plaćanja kako bi
mogli kupiti željene darove za obitelj i prijatelje.

Prema Mastercard SpendingPulse- u, koji mjeri promet u fizičkim
trgovinama i putem interneta svim načinima plaćanja, bez
prilagodbe za inflaciju, maloprodaja u SAD-u na ‘crni petak’
porasla je 12 posto u odnosu na prethodnu godinu, isključujući
kupnju automobila.

U istom je postotku pritom uvećana prodaja u fizičkim trgovinama,
dok je online prodaja ponovo porasla 14 posto.

Snažan promet ostvarili su sektori odjeće, elektronike
i restorana, pokazalo je istraživanje.

Godišnje istraživanje koje je nedavno objavila Nacionalna udruga
trgovaca, najveće svjetsko udruženje maloprodaje, pokazalo je da
kupnju od Dana zahvalnosti do Cyber ??ponedjeljka ove godine
planira 166,3 milijuna ljudi, gotovo osam milijuna više nego
prošle godine.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest