Biznis

dodjela u maškovića hanu

U Zadru samo restorani Foša i Kaštel imaju Michelinove preporuke, Boškinac iz Novalje zadržao svoju zvjezdicu

U Zadru samo restorani Foša i Kaštel imaju Michelinove preporuke, Boškinac iz Novalje zadržao svoju zvjezdicu

U Maškovića hanu sinoć je bilo posebno svečano, a razlog je bilo uručenje prestižne Michelin plakete hrvatskim restoranima koji su uvršteni u Michelinov vodič za 2022. godinu.

Na ovoj svečanosti, koju je osmislio i uredio Boris Ružić, skupila se sama gastro-elita Hrvatske, pa smo tako prepoznali i chefa Stjepana Vukadina, jednog od članova žirija proteklog Masterchefa.

054aa861a17bfbcedbbec080435c8fcb.jpg?v=2Poznato je da su svi dosadašnji nositelji najvišeg Michelinovog priznanja zadržali svoje zvjezdice. Riječ je o restoranima Pelegrini (Šibenik), 360º (Dubrovnik), Monte (Rovinj), Noel (Zagreb), Draga di Lovrana (Lovran), Boškinac (Novalja), LD Restaurant (Korčula), Nebo (Rijeka), Alfred Keller (Mali Lošinj) i Agli Amici (Rovinj).

Oznaku Michelin preporuke za 2022. godinu dobila su ukupno 62 restorana, pri čemu je na navedenu listu  uvršteno 6 novih restorana: Taj Mahal (Dubrovnik), Johnson (Mošćenička Draga), Kinoteka (Split), Gallo (Zagreb), Nav (Zagreb), Il Ponte (Trogir).

Na listu dobitnika nagrade Bib Gourmand, koja se dodjeljuje za sjajan omjer cijene i kvalitete, uvršten i restoran Šug (Split) pa tako ovu oznaku u Hrvatskoj danas ima ukupno 12 restorana.

Hrvatska se može pohvaliti i s dva restorana s oznakom MICHELIN Green Star koju od sada uz restoran Zinfandel’s (Zagreb) posjeduje i Konoba Mate (Korčula).

Što se tiče zadarskih restorana, mi imamo dva koja imaju Michelinovu preporuku. To su restoran Foša i restoran Kaštel koji su i sinoć dobili preporuku.

Što zapravo znači ta preporuka rekla nam je direktorica hotela Bastion i ArtKalelarga, Mladenka Štura:

- Znači da gosti imaju povjerenja da dolaze u nešto gdje će osjetiti našu mikro lokaciju, gdje će prema nekakvim postulatima te gastornomije otkriti i ono što u njihovim zemljama nema jer s radom s OPG-ima i s radom s namirnicama koje oni u svojim zemljama to ne mogu pronaći, mi ćemo to pripremiti na jedan drukčiji način i naravno to je nekakav put do kojeg su očekivanja da će doći. 

2e3c87fbbe268c5ec7ac17c4e7057536.jpg?v=2Preporuku imaju već petu godinu za redom, a već su sedam godina u svjetskoj asocijaciji koja posebnu pažnju daje gastronomiji i različitosti svih zemalja i regija.

- Preporuka je nešto da vam kaže da ste u dobrom smjeru, da radite dobar posao i da o vama ovisi koliko ćete sve to podizati na još jednu veću razinu - kazala je Štura.

Tomislav Fain, ugostitelj i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija, smatra kako je Michelinova preporuka prestiž i daljnji poticaj.

- Sigurno da samim dobitkom Michelinove zvjezdice i Michelinove preporuke dobivamo veću vidljivost i na taj način veće prihode, bolje cijene, a naravno  sve to mora popratiti i kvaliteta. Za dobiti Michelinovu zvjezdicu, znamo koliko moramo biti kvalitetni, koliko treba truda uložiti i vlasnik i kuhar, chefovi i svi ostali. Prilično je težak proces dobiti zvjezdicu. Ima više mogućnosti i opcija, možete dovesti chefa koji već ima Michelinovu zvjezdicu u restoran i na taj način je brže dobiti. Ili vjerovati u nekog mladog kuhara pa školovati ga, što je nešto duži proces - kazao nam je.

Komentirao je i činjenicu da zadarski restorani imaju tek dvije preporuke.

- Mi na zadarskom području, nažalost, imao samo dvije preporuke. Tužan sam samim tim, ali očigledno su se naši zadarski ugostitelji okrenuli onakvim gostima kakve imamo. Siguran sam da u Zadru postoji više hotela s pet zvjezdica i da dolaze kvalitetniji gosti, da bi se na taj  način vjerojatno i podignuo standard našim restoranima - zaključio je.

dfffa1a2824e22e71ed67a9f35628aaf.jpg?v=2- Čestitam svim restoranima koji su zadržali svoje zvjezdice, odnosno njihovim vlasnicima, chefovima i vrijednim timovima. Hrvatska od ove godine ima 84 restorana koja nose neku od prestižnih oznaka MICHELINA, 6 više nego lani. Izabrani restorani ušli su u ekskluzivni krug najboljih restorana svijeta i Hrvatska turistička zajednica, kao nacionalni partner MICHELINA, iznimno je ponosna na vas. MICHELINOVE oznake daju odlične promotivne potencijale koje će vjerujem destinacije već u ovoj turističkoj godini znati valorizirati i dodatno u budućnosti iskoristiti. Ulazimo u samu špicu turističke sezone te je pred nama dio godine kada u hrvatskim destinacijama u prosijeku boravi preko milijun gostiju dnevno i stoga s ponosom istaknite svoje plakete, svoje zvjezdice i oznake - izjavio je tom prigodom direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Nakon dodjele uslijedio je i vatromet, a u zabavnom dijelu programa nastupio je Massimo Savić, dok je voditeljica događaja bila Iva Šulentić.


Reci što misliš!