
Zlatna košarica, godišnja nagrada za najbolja ostvarenja u maloprodaji i industriji robe široke potrošnje, dodijeljena je sinoć u okviru televizijske svečanosti koja je održana u organizaciji magazina i portala Ja TRGOVAC.
Ovu prestižnu nagradu za poslovnu 2020. godinu ponijeli su
dm-drogerie markt kao društveno odgovorna kompanija godine,
Datalab kao tehnološki dobavljač godine, a najbolji proizvod
godine osmislili su stručnjaci Atlantic Droge Kolinske. U oštroj
konkurenciji Cromaris je ponio laskavu titulu Proizvođač godine,
dok je najbolji mali trgovac zagrebački Plac.hr. Glavnu nagradu,
Zlatnu košaricu za najboljeg trgovca u 2020. godini, osvojio je
trgovački lanac Konzum.
“Godina 2020. bila je uistinu teška za sve, a sektori
maloprodaje i industrije robe široke potrošnje predstavljali su
rijetke svijetle primjere u tom izazovnom vremenu osiguravajući
kontinuiranu opskrbu stanovništva i stvarajući preduvjete za
normalan život. U tim uvjetima bilo je jasno kao nikada prije da
se ovdje radi o strateškim sektorima koji predstavljaju preduvjet
rada za sve gospodarske grane te omogućavaju funkcioniranje
društva u cjelini i u najtežim okolnostima. To je samo po sebi
još jedna potvrda velike vrijednosti nagrada koje dodjeljujemo
predstavnicima ova dva sektora pa nas osobito raduje što smo ove
godine zabilježili dosad najveći interes s rekordnim brojem
prijava. Pritom ne samo da je napravljen pomak u njihovom broju,
nego je primjetan i napredak u kvaliteti tih prijava jer su
kandidati svoja ostvarenja u 2020. odlučili iskomunicirati na
način kako to i dolikuje ovoj izazovnoj godini. To je još jedan
pokazatelj sazrijevanja hrvatskoga tržišta jer je dobrih
ostvarenja bilo uvijek, ali to obično nije pratila jednako tako
uspješna komunikacija. U kontekstu podrške boljoj javnoj
komunikaciji dobre prakse, Zlatna košarica osigurava platformu na
kojoj se komuniciraju najbolji primjeri poslovanja te ukazuje na
njihovu važnost u hrvatskom gospodarstvu i društvu”,
istaknuo je Goran Pavlović, glavni urednik magazina i portala Ja
TRGOVAC.
Trgovački lanac Konzum uspio je obraniti svoju titulu u 2020.
godini te je prvi koji je naslov trgovca godine ponio tri puta
nakon što je istu nagradu osvojio za 2015. i 2019. godinu. U
velikom finalu Konzumu su društvo činili kutinski trgovački lanac
Lonia te drogerijski lanac dm-drogerie markt.
“Velika je čast primiti ovu nagradu drugu godinu zaredom
te zahvaljujem žiriju u ime svih zaposlenika Konzuma što je
prepoznao naš rad i naše rezultate. Zlatna košarica za trgovca
godine veliko nam je priznanje i poticaj u daljnjem poslovanju,
osobito kad se uzme u obzir da smo je osvojili za najizazovniju
godinu dosad. U toj smo godini pokazali svu snagu, fleksibilnost
i brzinu reakcije te smo, uz sinergiju i veliku podršku Fortenova
grupe, organizirali i prilagodili poslovanje i tako ponovno
potvrdili da smo čvrst oslonac kupcima, pouzdan poslovni partner
dobavljačima i poželjan poslodavac radnicima. Unatoč svim
izazovima, uspjeli smo čak i ostvariti rast prodaje u odnosu na
dotad rekordnu 2019. godinu te zahvaljujem svakom od 11.000
zaposlenika koji rade u Konzumu, svim našim dobavljačima,
poslovnim partnerima te pola milijuna ljudi koji svakodnevno
kupuju u našim prodavaonicama”, izjavio je Ivan
Širanović, voditelj odjela komunikacija u Konzumu.
Velika konkurencija vladala je i u kategoriji Proizvođač godine,
a to je priznanje otišlo put Zadra u vitrine tvrtke Cromaris iz
sastava Adris grupe. U finale ove kategorije plasirali su se
Mesna industrija Braća Pivac i Kraš.
Društveno odgovorno djelovanje drogerijskog lanca dm-drogerije
markt prepoznato je i nagrađeno novom Zlatnom košaricom. Time je
dm nastavio tradiciju i peti put osvojio prestižnu nagradu za
društveno odgovornu kompaniju godine nadmašivši u finalu tvrtke
Nestlé Adriatic i Biovega.
Proizvod godine tradicionalno je kategorija u kojoj se bilježi
najveći broj prijavljenih, a stručni žiri za najbolji proizvod u
2020. godini proglasio je Argetu od Gacke pastrve koja je nastala
kao plod suradnje Atlantic Droge Kolinske i Konzuma na društveno
odgovornoj kampanji kojom su pomogli opstanku ribogojilišta Gacka
iz Otočca i tako kreiranjem novog proizvoda pomogli lokalnu
proizvodnju. Također izvrsni proizvodi – Kraš Dorina Zlatne
čokolade (punjene keksom) i Podravka Pileća pašteta s ajvarom –
bili su u finalu ove popularne kategorije.
Plac.hr je izuzetno uspješna mala trgovina u Zagrebu koja svoje
proizvode nudi i putem web shopa, a njihov je trud prepoznao i
žiri dodijelivši im nagradu za malog trgovca godine u Hrvatskoj.
Blizu su bili i Međimurski štacun iz Čakovca i Božo comerce iz
Vrlike koji su se plasirali među najbolja tri.
Kako bi u maloprodaji i proizvodnji svi poslovni i tehnološki
procesi bili na vrhunskoj razini brinu se brojne visoko stručne
kompanije koje nude svoja rješenja na tržištu. Tako je za
najboljeg tehnološkog dobavljača proglašena tvrtka Datalab koja
kao renomirani proizvođač ERP poslovnih rješenja uspješno posluje
u Hrvatskoj i još deset zemalja jugoistočne Europe. Tvrtke Monri
Payments i PIS došle su nadomak osvajanja nagrade plasmanom među
tri najbolje, ali ove je godine Datalab odnio primat.
Sve kategorije nagrada odnosile su se na ostvarenja u poslovnoj
2020. godini pri čemu su osobito vrednovani doprinosi razvoju
tržišta u pogledu kvalitete investicija, otvaranja novih
prodajnih objekata i novih radnih mjesta, ulaganje u proizvodne
pogone, provedene akvizicije te ukupan doprinos unapređenju
sektora kroz stvaranje dodane vrijednosti za tržište i
potrošače.
Najbolje od najboljih u sektorima maloprodaje i industrije robe
široke potrošnje odabrao je stručni žiri sastavljen od uglednih
stručnjaka, među kojima su predstavnici agencija za istraživanje
tržišta NielsenIQ, GfK, Ipsos, Hendal, Focus i Valicon, zatim
tvrtki Deloitte i Oikon, Ekonomskog instituta Zagreb,
Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, sektorskih
institucija (HGK, HUP, HOK), Hrvatske udruge za zaštitu
potrošača, Sindikata trgovine Hrvatske i magazina Ja TRGOVAC.
Svečanost proglašenja pobjednika natječaja Zlatna košarica 2021.
održana je uz pismo potpore Predsjednika Republike Hrvatske
Zorana Milanovića te pod pokroviteljstvom Ministarstva
gospodarstva i održivog razvoja, Grada Zagreba, Hrvatske
gospodarske komore i Hrvatske obrtničke komore te uz sponzorsku
podršku tvrtki i organizacija: Mastercard, GS1 Croatia, Marker,
Laserline, Mesna industrija Vajda i Pro alarm rješenja.