Biznis

#uhpa

Tomislav Fain: Opstanak većine turističkih agencija u Hrvatskoj ozbiljno ugrožen

Tomislav Fain: Opstanak većine turističkih agencija u Hrvatskoj ozbiljno ugrožen
Dino Stanin/PIXSELL

Nerazumijevanje i kašnjenje u donošenju mjera, agencije dovelo na rub propasti i pod veliki upitnik stavilo ovogodišnju turističku sezonu, poručuje ispred Udruge hrvatskih putničkih agencija

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA)  je od Vlade RH  zatražila žurno donošenje odluke o produženju mjera za očuvanje radnih mjesta i nadoknadi fiksnih troškova za turističke agencije koje je pandemije dovela na rub propasti.

 “Ni sam više ne znam koji je ovo zahtjev po redu upućen prema Vladi sa zamolbom za pomoć i potporu u rješavanju posljedica globalne krize koja nas je zadesila. Kao i svi ranije, i ovaj ima samo jedan cilj - opstanak turističkih agencija. Bezbroj puta smo pozivani na razumijevanje situacije i s neizvjesnošću u zadnji tren saznavali hoćemo li moći zadržati zaposlenike i sljedećih mjesec dva ili ćemo im se morati zahvaliti na suradnji. Kako naše razumijevanje nije dovelo do bumerang efekta i vratilo nam se na isti način, dovedeni smo u situaciju da je krajnje ugrožen opstanak većine turističkih agencija u Republici Hrvatskoj“, ističe Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

Prema podacima Porezne uprave i Državnog zavoda za statistiku prosječan pad u djelatnosti turističkih agencija kontinuirano je tijekom 2020. godine bio iznad 85 posto. Ovi zaista poražavajući rezultati imaju još veću težinu ako se u obzir uzme i činjenica kako se uglavnom radi o malim i srednjim obiteljskim tvrtkama koje su, kako bi osigurale likvidnost poslovanja, između ostalog, prodavale i vlastitu imovinu.

„U zemlji koja u tolikoj mjeri ovisi o turizmu nedopustivo je da na pragu turističke sezone od koje imamo velika očekivanja i od koje ovisi toliko toga, turistička industrija preživljava iz dana u dan i nada se čudu. Kao da to nije i više nego dovoljno, dodatno situaciju pogoršava nerazumijevanje pružatelja usluga, posebice javnih ustanova i institucija, koje unatoč preporukama nadležnih ministarstava, u zadnji čas povećavaju cijene svojih usluga u situaciji kad ćemo se boriti za svakog gosta.

Krajnji je čas da svi relevantni dionici shvate ozbiljnost situacije i omoguće nam ključne preduvjete kako bismo se mogli posvetiti onome što najbolje znamo – kreiranju turističkih proizvoda za odmor za pamćenje. U suprotnom, u vjetar će otići sve promotivne kampanje i slogani jer nećemo zaštiti ono najvažnije, čovjeka koji je, kako se volimo dičiti, ključ uspjeha u turizmu “, zaključuje Fain.

 


Reci što misliš!