Biznis

radovi već od lipnja?

Uskoro natječaj za ribarsku luku u Gaženici

Uskoro natječaj za ribarsku luku u Gaženici
Boris Kačan

Prva faza uređenja luke predviđa proširenje obale, izgradnju servisnog platoa za dizanje i spuštanje brodova, zatim slijedi izgradnja skladišta, uređenje prometnica i zelenih površina. Ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić nada se kako bi radovi po mogli krenuti u lipnju.

Lučka uprava Zadar priprema objavu novog natječaja za rekonstrukciju postojeće lučke infrastrukture na području Ribarske luke u Gaženici.

Javno nadmetanje iz srpnja prošle godine je poništeno, jer su dvije pristigle ponude premašile iznos koji je bio osiguran preko Ministarstva poljoprivrede.  

- Sad smo osigurali nova sredstva u suradnji s Ministarstvom, jučer je završeno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima i po proceduri javne nabave očekujemo da bi pored objave natječaja, evaluacije ponuda, da bi ugovor s novim izvođačem bio potpisan negdje do 6.mjeseca ove godine. Sredstva su prema troškovniku bila predviđena 23 milijuna kuna, ali kako su obje ponude premašile 30 milijuna kuna, sad su sredstva osigurana bez obzira na ponude koje ćemo dobiti u budućnosti. Ako krenemo u lipnju, negdje za 12 do 14 mjeseci bi ribarsku luku u Gaženici mogli završiti, kazao je ravnatelj Robert Škifić.

Što se planova na uređenju teretnog dijela luke tiče, Urbanistički plan uređenja Industrijsko-skladišne zone Gaženica je predvidio redefiniranje dijela industrijske u poslovno-uslužnu zonu. Koje su aktivnosti Lučke uprave u tom području ? 

Teretni dio luke Gaženica je pod koncesijom Luke Zadar d.d. Lučkoj upravi Zadar predstoji osigurati povećanje mogućnosti prihvata tereta, odgovara ravnatelj Škifić: 

- Prvenstveno tu mislim na tekući teret firme Crodux, na taj način da osiguramo dolazak većih brodova. Sad naime imamo situaciju da tankeri do 40 tisuća tona maksimalno mogu pristati na gat 1 za iskrcaj tereta, a u planovima firme Crodux i Tankerkomerca oni namjeravaju poduplati terete i naša je obveza da to osiguramo, da brodovi do 60-70 tisuća tona nosivosti mogu ovdje pristati na iskrcaj, tako da se u sljedećem periodu maksimalno moramo posvetiti teretnoj luci.

Prići će se najprije sanaciji gata 1.

- On je sagrađen prije 50 godina za neke druge brodove koji su tada plovili, i gledat ćemo produžiti taj gat ne samo da bi dobili veći iskrcajni trakt nego i da bi dobili zaštitu ostalog dijela teretne luke od juga - obrazložio je za Radio Zadar Robert Škifić.


Reci što misliš!