
Zadarska Liburnija objavila je dokumentaciju za natječaj vrijedan oko 1,5 milijuna eura za izgradnju nove punionice za električne autobuse na Autobusnom kolodvoru u Zadru. Radi se o dijelu većeg projekta elektrifikacije voznog parka.
Naime, obećavajuće su prve informacije nakon današnjeg otvaranja ponuda za nabavku 13 električnih autobusa. Zainteresiranih ima, pa su na natječaj pristigle tri ponude i to sve niže od procijenjene vrijednosti od 9 milijuna eura bez PDV-a. Osim dva domaća dobavljača, na natječaj se javila i tvrtka sa sjedištem u Italiji – podružnica matične turske tvrtke.

Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. je turski proizvođač komercijalnih vozila, osnovan 1966. godine u Turskoj, a od kraja 2010‑ih aktivno se bavi proizvodnjom potpunih električnih modela. Karsan Europe S.R.L. predstavlja europsku podružnicu te grupacije, usmjerenu na prodaju, distribuciju i servisiranje vozila Karsana na europskom tržištu. Prema podacima s njihove stranice, osnovana je kao tvrtka u Italiji (Torino) 12. prosinca 2014. godine.
Najpovoljniju ponudu ipak je dala domaća tehnološka tvrtka Novatec iz Labina, dobro poznati brend na domaćem i inozemnom tržištu koji je dio poslovanja usmjerio na e-mobilnost.

Nova će se punionica graditi na adresi Ante Starčevića 1, na postojećoj lokaciji kolodvora, gdje je predviđena i nova transformatorska stanica snage 2 megavata. U prvoj fazi bit će postavljeno 14 priključnih mjesta za punjenje autobusa, s mogućnošću kasnijeg proširenja.
Svako priključno mjesto imat će snagu od najmanje 150 kilovata i koristiti standardni CCS2 priključak, kakav je uobičajen u europskim sustavima brzog punjenja. Sustav će omogućiti dijeljenje i raspodjelu snage među priključnim mjestima, kao i daljinski nadzor rada punionice.
Idejni projekt potpisuje zadarska tvrtka EMME inženjering, dok će odabrani izvođač izraditi glavni projekt, ishoditi sve potrebne dozvole te potom izvesti radove, testiranja i puštanje sustava u pogon.
Prema planu iz natječaja, ugovor bi trebao početi vrijediti okvirno 20. prosinca 2025., a svi radovi trebali bi biti završeni do 29. svibnja 2026. godine. Rokovi su vrlo kratki, jer se izvođač mora uvesti u posao najkasnije pet dana nakon što preda glavni projekt i građevinsku dozvolu, a radovi moraju započeti već sljedeći radni dan.
Naime, projekt je financiran u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), koji ima jasno zadane rokove za dovršetak i puštanje projekata u funkciju.




