
Turistička zajednica grada Zadra organizirala je stručnu konferenciju „Zadar s mjerom: kvaliteta umjesto kvantitete u turizmu“ u Kongresnom centru hotela Pinija u Petrčanima. Riječ je o događanju namijenjenom dionicima turističkog sektora, prvenstveno ugostitelja, s ciljem jačanja suradnje javnog i privatnog sektora, razmjene iskustava i poticanja razvoja kvalitetne i održive turističke ponude.

Kako gosti vide Zadar? Istraživanje tvrtke Feel IQM
Na temelju recenzija prikupljenih kroz istraživanje kroz 2024. i 2025. godinu, Zadar ima ocjenu 88,8 od 100. Kvaliteta raste u odnosu na 2024. godinu, kazala je Ivona Šimičić iz tvrtke Feel IQM. Istraživanje je obuhvatilo percepciju i ocjene posjetitelja u najvažnijim segmentima turističke ponude, s posebnim naglaskom na ugostiteljstvo. Analiza online reputacije i zadovoljstva gostiju pokazuje vrlo dobre rezultate, što potvrđuje kako
Zadar sve snažnije zauzima poziciju kvalitetne i prepoznatljive destinacije.
Istraživanje je prikupilo i podatke o tome što gosti ističu i pohvaljuju – ambijent i uslugu. Prema cijenama su nešto kritičniji, oprezno troše a sami domaćini kao i gosti zamjećuju monotoniju u ponudi. Kada govorimo o kretanju ocjene kroz godinu zamjećuje se pad u kolovozu i rujnu.
Za restorane je vrlo bitno povezati se s lokalnim proizvođačima, istaknula je Šimičić. ”Kada gosti probaju domaće proizvode/namirnice, poput voća, povrća, pića poput lokalnog vina, limoncella, to stvara uspomene na destinaciju koja je neprocjenjiva. U razgovoru s ugostiteljima, evidentno je da gosti cijene nagrade i sommelierstvo. Caffe barovi u Zadru bilježe niže ocjene, na tome bi trebalo poraditi dodatnom ponudom’‘, kazala je Šimičić.
Ugostitelji su istaknuli potrebu za većim brojem kanti za otpad i javnih toaleta tijekom ljetnih mjeseci, no iz Čistoće poručuju kako se u uređenju Poluotoka mora poštovati njegov status zaštićene kulturno-povijesne cjeline. Direktor Čistoće, John Ivan Krstičević, pojasnio je kako Grad djeluje u skladu s konzervatorskim odlukama koje ograničavaju postavljanje velikih spremnika i teške komunalne tehnologije u povijesnoj jezgri.
”Poluotok ima svoje zakonitosti i zahtjeva poseban pristup. Postavljanje dodatnih velikih spremnika nije prihvatljivo ni učinkovito rješenje. Trenutno testiramo nova rješenja i modele organizacije prikupljanja otpada, jer nije cilj kažnjavati, nego uvesti red. Kao i u mnogim drugim gradovima, razmatra se uvođenje vremenskog okvira u kojem će poduzetnici moći odlagati otpad. Tijekom sezone naši timovi rade bez stanke kako bi Poluotok ostao čist i uredan, no za uspjeh toga sustava potrebna nam je i suradnja poduzetnika i građana“, istaknuo je Krstičević.
Marketing igra veliku ulogu
Kvalitetne, profesionalno snimljene fotografije jela, interijera i eksterijera te kratki videozapisi koji prikazuju atmosferu objekta mogu značajno utjecati na odluku potencijalnog gosta. Gosti danas „jedu očima“ – prije nego što sjednu za stol, oni pregledaju društvene mreže, Google recenzije i lokaciju na karti.
Prvi dojam odlučuje – fotografije i videi za potrebe marketinga su ključni za ugostitelje. Google maps lokacija mora biti ažurirana. U opisima na društvenim mrežama odlično je imati vlastiti hashtag, istaknuti certifikat ako ga imate, lokaciju,radno vrijeme, i linkove na stranicu za rezervaciju.
Gostima je izrazito privlačna lijepa i skladna prezentacija na društvenim mrežama. Estetika profila – boje, ton fotografija i način komunikacije – odražava identitet brenda. Zadarski ugostitelji o tome vode brigu, kazala je Šimičić, i idu u korak s trendovima. Često ističu lokalne namirnice koje koriste u svojim jelima. Pokazuju svoje osoblje i atmosferu u objektu. Odlično je spomenuti i dobavljače u opisima.

Važnost recenzija gostiju
Jedan od najvažnijih elemenata današnjeg ugostiteljstva su recenzije gostiju, bilo da se radi o hrani ili smještaju. Pozitivne recenzije na Googleu, TripAdvisoru, Booking.comu ili društvenim mrežama imaju izravan utjecaj na reputaciju objekta i odluku novih gostiju da vas posjete.
Gosti vjeruju iskustvima drugih korisnika više nego bilo kojoj reklami – zato je važno potaknuti ih da ostave iskrenu recenziju nakon posjete. To možete učiniti na suptilan način: zahvalnicom nakon obroka, QR kodom na računu koji vodi do Google profila, ili kratkom porukom nakon rezervacije.





