zanimljivo istraživanje

Turisti u Zadru zadovoljni ambijentom i uslugom, ali troše s oprezom!

Bojan Bogdanić

Turistička zajednica grada Zadra organizirala je stručnu konferenciju „Zadar s mjerom: kvaliteta umjesto kvantitete u turizmu“ u Kongresnom centru hotela Pinija u Petrčanima. Riječ je o događanju namijenjenom dionicima turističkog sektora, prvenstveno ugostitelja, s ciljem jačanja suradnje javnog i privatnog sektora, razmjene iskustava i poticanja razvoja kvalitetne i održive turističke ponude.

Bojan Bogdanić

Kako gosti vide Zadar? Istraživanje tvrtke Feel IQM

Na temelju recenzija prikupljenih kroz istraživanje kroz 2024. i 2025. godinu, Zadar ima ocjenu 88,8 od 100. Kvaliteta raste u odnosu na 2024. godinu, kazala je Ivona Šimičić iz tvrtke Feel IQM. Istraživanje je obuhvatilo percepciju i ocjene posjetitelja u najvažnijim segmentima turističke ponude, s posebnim naglaskom na ugostiteljstvo. Analiza online reputacije i zadovoljstva gostiju pokazuje vrlo dobre rezultate, što potvrđuje kako

Zadar sve snažnije zauzima poziciju kvalitetne i prepoznatljive destinacije.

Istraživanje je prikupilo i podatke o tome što gosti ističu i pohvaljuju – ambijent i uslugu. Prema cijenama su nešto kritičniji, oprezno troše a sami domaćini kao i gosti zamjećuju monotoniju u ponudi. Kada govorimo o kretanju ocjene kroz godinu zamjećuje se pad u kolovozu i rujnu.

Za restorane je vrlo bitno povezati se s lokalnim proizvođačima, istaknula je Šimičić. ”Kada gosti probaju domaće proizvode/namirnice, poput voća, povrća, pića poput lokalnog vina, limoncella, to stvara uspomene na destinaciju koja je neprocjenjiva. U razgovoru s ugostiteljima, evidentno je da gosti cijene nagrade i sommelierstvo. Caffe barovi u Zadru bilježe niže ocjene, na tome bi trebalo poraditi dodatnom ponudom’‘, kazala je Šimičić.

Ugostitelji su istaknuli potrebu za većim brojem kanti za otpad i javnih toaleta tijekom ljetnih mjeseci, no iz Čistoće poručuju kako se u uređenju Poluotoka mora poštovati njegov status zaštićene kulturno-povijesne cjeline. Direktor Čistoće, John Ivan Krstičević, pojasnio je kako Grad djeluje u skladu s konzervatorskim odlukama koje ograničavaju postavljanje velikih spremnika i teške komunalne tehnologije u povijesnoj jezgri.

Poluotok ima svoje zakonitosti i zahtjeva poseban pristup. Postavljanje dodatnih velikih spremnika nije prihvatljivo ni učinkovito rješenje. Trenutno testiramo nova rješenja i modele organizacije prikupljanja otpada, jer nije cilj kažnjavati, nego uvesti red. Kao i u mnogim drugim gradovima, razmatra se uvođenje vremenskog okvira u kojem će poduzetnici moći odlagati otpad. Tijekom sezone naši timovi rade bez stanke kako bi Poluotok ostao čist i uredan, no za uspjeh toga sustava potrebna nam je i suradnja poduzetnika i građana“, istaknuo je Krstičević.

Marketing igra veliku ulogu

Kvalitetne, profesionalno snimljene fotografije jela, interijera i eksterijera te kratki videozapisi koji prikazuju atmosferu objekta mogu značajno utjecati na odluku potencijalnog gosta. Gosti danas „jedu očima“ – prije nego što sjednu za stol, oni pregledaju društvene mreže, Google recenzije i lokaciju na karti.

Prvi dojam odlučuje – fotografije i videi za potrebe marketinga su ključni za ugostitelje. Google maps lokacija mora biti ažurirana. U opisima na društvenim mrežama odlično je imati vlastiti hashtag, istaknuti certifikat ako ga imate, lokaciju,radno vrijeme, i linkove na stranicu za rezervaciju.

Gostima je izrazito privlačna lijepa i skladna prezentacija na društvenim mrežama. Estetika profila – boje, ton fotografija i način komunikacije – odražava identitet brenda. Zadarski ugostitelji o tome vode brigu, kazala je Šimičić, i idu u korak s trendovima. Često ističu lokalne namirnice koje koriste u svojim jelima. Pokazuju svoje osoblje i atmosferu u objektu. Odlično je spomenuti i dobavljače u opisima.

Dino Stanin/PIXSELL

Važnost recenzija gostiju

Jedan od najvažnijih elemenata današnjeg ugostiteljstva su recenzije gostiju, bilo da se radi o hrani ili smještaju. Pozitivne recenzije na Googleu, TripAdvisoru, Booking.comu ili društvenim mrežama imaju izravan utjecaj na reputaciju objekta i odluku novih gostiju da vas posjete.

Gosti vjeruju iskustvima drugih korisnika više nego bilo kojoj reklami – zato je važno potaknuti ih da ostave iskrenu recenziju nakon posjete. To možete učiniti na suptilan način: zahvalnicom nakon obroka, QR kodom na računu koji vodi do Google profila, ili kratkom porukom nakon rezervacije.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest