Biznis

Ruralni Okusi LAG-a "Bura"

Međunarodna promocija lokalnih proizvoda u Portugalu

Međunarodna promocija lokalnih proizvoda u Portugalu

LAG “Bura” je prvi LAG u Hrvatskoj koji je stupio u provedbu podmjere međunarodne suradnje 19.3.2. PRR-a RH 2014-2020 s projektom Ruralni okusi. Ruralni okusi je transnacionalni projekt između LAG-a Bura i partnera iz Finske, Cipra, Estonije, Portugala i Španjolske.

Projekt ima za cilj promicanje i umrežavanje lokalnih proizvođača, razmjenu znanja i širenje tržišnih potencijala.

Otvorenje provedbe projekta održalo se u mjestu Torres Novas u Portugalu od 27.09.2018. do 01.10.2018 godine.  Naše područje predstavljali su u Portugalu :

U kategoriji lokalnog proizvođača „OPG Klečina“, gđa. Zvijezdana Klečina prezentirala je svoje proizvode od mariniranih šampinjona u maslinovom ulju, octu i začinima. OPG Klečina uz šampinjone proizvodi i bukovače te marinirane proizvode od bukovača.

U kategoriji ruralni turizam Nacionalni Park „Paklenica“ ravnateljica Natalija Andačić prezentirala je projekte nacionalnog parka, raznolikost i ljepotu velebitskog kraja, te atraktivne oblike aktivnog turizma i iskustava koje nudi posjet Nacionalnom parku.

U kategoriji ruralni ambasador udruga Zavičajni Dom „Janko Mitrović“ koji se bavi očuvanjem tradicije i valorizacijom bukovačkog kraja. Gosp. Ivica Mitrović izazvao je veliki interes  i pozitivne reakcije domaćina prezentacijom pripreme prisnaca pod pekom na glavnom trgu u Torres Novas.

Tim LAG-a je prezentirao paletu proizvoda i turističkih destinacija podvelebitskog kraja. Veliku pozornost izazvali su prepoznatljivi suhomesnati proizvodi, aromatična ulja, pjenušac od meda i medovina, maslinovo ulje, sirevi i vino.  Zaključak je da su proizvodi našeg sela itekako konkurentni i zanimljivi europskom tržištu.

LAG je s projektnim partnerima sudjelovao na sajmu „Feira de Frutos Secos“, te seminaru na temu Ruralni proizvodi i lokalni turizam. Mogućnost međunarodne promidžbe turističkih potencijala ostvarile su i dvije turističke zajednice.

Imali smo prilike upoznati atraktivne proizvode naših projektnih partnera. Cipar se predstavio sa slasticama i slatkim vinom; Estonija s umacima, Portugal sa suhim voćem, Chorizo salamom, džemom od rajčica, Španjolska sa inovativnim načinom plasmana voća kao brze hrane iz automata. Posebnu pozornost izazvala je i Finska s inspirativnim proizvodima od vune i „adventure“ parkom Seikkailupuisto Huikee.

Upoznali smo primjere dobre prakse nama jako sličnog područja LAG-a ADIRN, poput „We Plant“ farme koja se bavi organskom proizvodnjom bobičastog voća te finalnih proizvoda (džemovi, začini, čajevi).

U svibnju 2019. g. LAG „Bura“ će ugostiti projektne partnere i  organizirati agro-sajam, a u kolovozu naši predstavnici u tri kategorije će imati prilike predstaviti svoje proizvode u Estoniji u sklopu „Hiiumaa Cafe Days“ sajma.

Cilj projekta Ruralni Okusi je  poticanje na sustav kvalitete, međunarodna promocija svih aktivnosti na području LAG-a, stvaranje prepoznatljivih proizvoda koji će se ravnopravno natjecati na međunarodnom tržištu. Na ovaj se način otvara put ka međunarodnom tržištu kao i mogućnost suradnje zainteresiranih dionika ovoga projekta ističe voditeljica projekta Ana Škara. Krajnji cilj ovoga projekta je umrežiti što više lokalnih proizvođača iz svih partnerskih zemalja, predstaviti  turističke potencijale, istaknuti kulturne i tradicijske vrednote. Posebna će se pozornost usmjeriti na širenje poslovne suradnje na budućim zajedničkim projektima koji bi objedinili suradnju „malih“ dionika.

Partneri na projektu su Paphos District Development Agency “Aphrodite”, Development Agency of Lemesos LTD iz Cipra, LAG Karhuseutu iz Finske, Comarca de La Cara iz Španjolske, LAG Hiiumaa iz Estonije i LAG ADIRN iz Portugala.

 


Reci što misliš!