Biznis

htz-ova radionica

Može li kultura pomoći produljenju turističke sezone?

Može li kultura pomoći produljenju turističke sezone?

U organizaciji Hrvatske turističke zajednice, jučer je u Muzeju vučedolske kulture održana zanimljiva radionica na temu održivog razvoja kulturnog turizma.

Radionica je održana u okviru projekta „Europske destinacije izvrsnosti“ (EDEN), a dio cjelokupnog programa je obuhvaćao i dvodnevno studijsko putovanje novinara koji su tako upoznali ljepote Iloka, Vučedola i Vukovara. Riječ je o destinacijama koje su ovogodišnji pobjednik nacionalnog EDEN izbora za 2016./2017. godinu, a koji je održan na temu „Kulturni turizam“.

Ispred Hrvatske turističke zajednice radionici je prisustvovala Slavija Jačan Obratov, direktorica Sektora za upravljanje destinacijom i podršku razvoja ponude, koja je naglasila važnost promoviranja kulturnog turizma.

„U promoviranju ponude kulturnog turizma ključnu ulogu imaju komuniciranje emocija i kreiranje doživljaja. Promocija manje poznatih i turistički netradicionalnih destinacija, stvaranje europske mreže destinacija koje razvijaju održive oblike turizma i smanjenje sezonalnosti, temeljni su ciljevi projekta EDEN, kojeg je 2006. godine pokrenula Europska komisija“, istaknula je Jačan Obratov.

O pobjedničkoj destinaciji pričala je Rujana Bušić Srpak, direktorica TZ Vukovarsko-srijemske županije, koja je naglasila da je osnovni turistički identitet ove županije temeljen upravo na kulturnim atrakcijama.

Odgovore na pitanja o tome kako privući turiste kojima je temeljni motiv dolaska kultura te može li kultura pomoći manje razvijenim krajevima i produljenju sezone, ponudili su Lidija Komes, ambasadorica EDEN-a u Hrvatskoj, Mirela Hutinec, ravnateljica Muzeja vučedolske kulture, Ružica Marić, ravnateljica Gradskog muzeja Vukovar, Jasna Babić, direktorica TZ Grada Vukovara i Ivica Miličević, direktor TZ Grada Iloka.

Kako bi se sudionicima pokazali dobri primjeri iz prakse, iz Šibenika se javila Gorana Barišić Bačelić, ravnateljica Tvrđava kulture, koja je istaknula odlične rezultate posjećenosti dviju gradskih tvrđava, a koje je od otvaranja posjetilo više od 550 tisuća posjetitelja.

Također je dodala kako u njihovom slučaju nije bilo važno samo uspješno provesti projekte obnove tvrđava u Šibeniku, nego i učinkovito upravljati postprojektnim razdobljem.

Zaključak radionice je da su kreativni, suvremeni i inovativni modeli upravljanja kulturnom baštinom sve više u trendu te da je iste potrebno ponuditi stranim i domaćim gostima jer je Hrvatska doista zemlja bogate kulturne baštine.

 

 


Reci što misliš!