Biznis

atraktivna rasvjeta vizualno privlači, ali i usmjerava

Čak 5.000 rasvjetnih tijela ugrađeno u 'Franju Tuđmana'

Čak 5.000 rasvjetnih tijela ugrađeno u 'Franju Tuđmana'
Zračna luka Franjo Tuđman

Zračna luka Franjo Tuđman impresivan je projekt površine 65.000 m2 uz specifičan i prepoznatljiv krov površine 35.000 m2, modernog interijera, a na kojem je tvrtka Telektra provela svoje kreativne ideje ugradivši u ovu zračnu luku čak 5000 rasvjetnih tijela

Učinili su je tako jednom od najatraktivnijih i najmodernijih zračnih luka u regiji, javljaju iz Zračne luke Franjo Tuđman.

Naime, zanimljivim svjetlosnim rješenjima Telektrini stručnjaci postigli su atraktivnu i modernu rasvjetu koja vizualno privlači, ali i usmjerava putnike kroz terminal pa već na samom dolasku putnicima, zahvaljujući svjetlosnim rješenjima, postaje jasno koji smjer treba odabrati kako bi čim prije otputovali u željenom smjeru.  

Tvrtka Telektra prihvatila je ovaj vrlo zahtjevan svjetlotehnički projekt te je u suradnji s projektantskim timom na čelu s akademicima prof.dr.sc. Brankom Kinclom dipl.ing.arh. i prof.dr.sc. Velimirom Neidhardtom dipl.ing.arh, ostvarila zaista impresivno arhitektonsko-svjetlosno zdanje, koje naglašava svaki detalj ove moderne gradnje različitim oblicima rasvjete, a koja se i ergonomski savršeno uklapa u zračnu luku.

Važno je istaknuti da se kroz linijske LED svjetiljke, koje služe kao rasvjeta nadstrešnice glavnog ulaza u zračnu luku, specifično pojačava snaga i intenzitet svjetla približavanjem samom ulazu u terminale. Na ovaj način putnici se zapravo svjetlom usmjeravanju prema ulazu u zračnu luku, što olakšava samu komunikaciju i snalaženje u ovom impresivnom zdanju te je još jedna specifičnost ovog iznimnog prostora.

Najzahtjevniji dio ovog projekta rasvjete bili su dolazni i odlazni terminali kojima dominira neizravna rasvjeta od krovne rešetkaste konstrukcije, što cijelom projektu daje dodatan pečat. LED reflektori velike snage smješteni su u grozdove nosivih stupova konstrukcije, posebno razvijenih za ovaj projekt, koji ujedno služe i kao sustav dovoda kišnice s krovova terminala u pet ukrasnih jezera.

Sama činjenica da je projekt u fazi certificiranja prema međunarodno priznatom certifikatu „LEED BD+C: New Construction v3 - LEED 2009“, govori o tome koliko se pažnje posvetilo projektiranju i zadovoljavanju visokih standarda održive energetske i ekološke gradnje novog terminala Zračne luke Franjo Tuđman. Telektra je svojom rasvjetom u najvećoj mogućoj mjeri pratila principe održivosti i energetske učinkovitosti kako bi zadovoljila temeljna načela cijelog projekta zračne luke na kojem se nastojalo maksimizirati uštedu energije.

Nadalje, modernim LED reflektorima usmjerenim prema stropu postignuta je asimetrična distribucija svjetlosti na način da se sva opća rasvjeta reflektira od stropa.

''Takvom instalacijom, koja je od strane projektnog tima zgodno nazvana ''naušnice'' zadovoljili smo najstrože ergonomske standarde. Na ovaj način, dobili smo velik svijetli volumen kroz cijeli prostor u kojem smo poseban naglasak stavili na dojam krovnog prostora. Ovim načinom izbjegli  smo izravno bliještanje te smo u potpunosti postigli preciznu i ciljanu integriranost rasvjete u arhitekturu ove moderne zračne luke'', izjavio je Željko Slovinac, voditelj projekta Telektre u novoj zračnoj luci.


Reci što misliš!