Biznis

Pomorstvo

Tankerska plovidba preuzela suezmax "Donat"

Tankerska plovidba preuzela suezmax

U naredne dvije godine Brodosplit će iporučiti i dva nova aframax tankera

Zadarski, ali i najjači hrvatski brodar Tankerska plovidba danas je u Splitu preuzela od Brodosplita "Donat", treći i posljednji u nizu novosagrađenih suezmax tankera kod splitskog brodograditelja. Samo formalno preuzela budući do prave primopredaje nije došlo zbog nesnosne vrućine, pa će tehnički biti obavljena u petak 27.srpnja. Prije toga Tankerskoj plovidbi su isporučena dva suezmaxa  "Hrvatska" i "Alan Veliki".

OSOBNA KARTA DONATA

Dužina preko svega...............................281,20 m Širina........................................................ 48,20 m
Gaz..............................................................17,10 m
Nosivost...................................................166.300 tona
Zapremnina tankova tereta..................185.500 m3
Glavni stroj.............................................. SPLIT MAN B&W 6S 70 MC
Snaga glavnog stroja.............................16.780 kilovata
Brzina........................................................15,8 čvorova
Posada.....................................................26 članova

Vrijednost novoga suezmax tankera "Donat" je 54 milijuna dolara i pripada seriji od tri najveća broda ikada sagrađena u hrvatskim brodogradilištima te su ujedno i najveći brodovi suezmax klase na svijetu. "Donat" je nosivosti 166 tisuća tona, dimenzija 281,2 metara dužine te 48,2 metara širine. Za iskrcaj tereta "Donat" će koristi tri centrifugalne crpke, od kojih svaka ima kapacitet od 3.500 metara prostornih na sat. Cijelim procesom ukrcaja i iskrcaja tereta i balastnih voda upravlja se iz središnje prostorije za manipulaciju teretom koja je u potpunosti automatizirana.

Brod ima dvojne sustave za praćenje navigacije i, između ostalog, elektronički sustav navigacijskih karata (ECDIS), satelitska navigacija, GPS, vlastita telefonska centrala. U slučaju požara senzori reagiraju na pojavnost dima i temperature iznad dopuštene. Sa zapovjedničkog se mosta također može nadzirati sustav za iskrcaj i ukrcaj tereta.

Dužinom poput 3 nogometna igrališta,na brod je ugrađeno ukupno 19.662 tone čelika, 113 km električnih kabela, kao od Splita do Zadra, više od 44 km cijevi, te 7.000 strujnih krugova. Snaga elektrocentrale je 3.500 kilovati sati, pa bi mogla snadbjevati 1000 domaćinstava ili jedan gradić od 4.000 stanovnika.

SUEZMAX tanker s dvostrukom oplatom zadovaljava sve svjetske ekološke standarde i spada u red najsuvremenijih brodova danas.

Evo što je tom prigodom za eZadar portal izjavio predsjednik Uprave Tankerske plovidbe iz Zadra, kapetan Ive Mustać:

-Primopredajom "Donata" možemo sa zadovoljstvom ustvrditi kako je Tankerska plovidba uspješno završila program izgradnje novih suezmax tankera. S novih 166 tisuća tona nosivosti, sada ukupno raspolažemo sa preko 520 tisuća tona ukupne nosivosti u suezmax tankerima.

Međutim s ovim nije završena naša uspješna suradnja s Brodosplitom, budući je u tijeku gradnja dvaju novih aframax tankera, koji su nešto manji od suezmaxa i nosivosti su oko 115 tisuća tona. Prvi od dva aframaxa biti će nam isporučen tijekom 2008. godine, a drugi tijekom 2009. Ova dva aframax tankera pripadaju u svakom pogledu najsuvremenijim, izuzetno opremljenim, eko brodovima koji zadovoljavaju sve najstrože međunarodne certificate te koji su vrlo traženi kod kupaca na svjetskom tržištu, zaključio je kapetan Mustać.


Podizanje hrvatske trobojnice na suezmaxu Donat, Foto: ezadar.hr


Reci što misliš!