Biznis

Turizam

Hrvatska Nijemcima na 16. mjestu među zemljama za odmor

Hrvatska Nijemcima na 16. mjestu među zemljama za odmor

Ljepote hrvatske obale većini su Nijemaca nepoznate

Nijemcima, tradicionalno priznatim najvećim svjetskim putnicima izvan zemlje, Hrvatska je na 16. mjestu među svjetskim odredištima koje najradije biraju za svoje odmore, dok su im na prvom mjestu Italija, Austrija i Španjolska.

Pokazuju to rezultati novog istraživanja GfK Travel Scope o navikama korištenja godišnjih odmora Nijemaca, dostavljeno danas iz zagrebačkog GfK Centra.

Istraživanje je provedeno za razdoblje studeni 2006. do listopada 2007., što se računa kao prošla turistička godina, kada su Nijemci bili na 126 milijuna putovanja, od čega je čak 60 milijuna ili oko 48 posto bilo u odredištima izvan Njemačke.

Taj i podatak da od 35 milijuna kućanstava u Njemačkoj njih dvije trećine ima naviku odlaženja na odmor izvan mjesta stalnog boravka, Nijemce čini "svjetskim šampionima putovanja", navodi se u analizi istraživanja.

Hrvatsko 16. mjesto nosi zapravo 1,8 postotni ukupni tržišni udjel među zemljama-odredištima za odmor Nijemaca, koji je određen temeljem kraćih i dužih putovanja, dok je udjel prvog odredišta Italije 14,7 posto. Taj je udjel Austrije 14,2 posto, a Španjolske 13,6 posto.

S obzirom na duže odmore s četiri i više noćenja situacija je nešto drugačija. Istraživanje pokazuje da Nijemci za to najradije biraju Španjolsku, koja u segmentu dužih putovanja ima tržišni udjel od 16,7 posto.

Slijede Italija s tržišnim udjelom od 14,7 posto, Austrija s 10,8 posto, te Turska, Francuska i Nizozemska s udjelima od 6,5 do 4,9 posto.

Hrvatska u segmentu dužih putovanja Nijemaca ima tržišni udjel od 2,2 posto, čime se nalazi ispred Češke, Slovačke i Velike Britanije.

Istodobno u segmentu kraćih putovanja hrvatski je tržišni udjel tek 0,3 posto, slično kao i turski (0,4 posto) te grčki (0,5 posto).

To sve pokazuje i da Nijemci još uvijek za duže odmore najviše biraju mediteranska odredišta uz more (plaža, sunce i slični motivi) te sve češće hotele s četiri i pet zvjezdica, dok se za kraća putovanja više odlučuju iz zdravstvenih, sportskih i kulturnih pobuda.

Istraživanje je pokazalo i da Nijemci sve manje koriste odmore u agencijskom paket aranžmanu te da sve češće individualno biraju načine odlaska, pri čemu se sve više služe internetom koji postaje sve važnije sredstvo rezerviranja putovanja.


Reci što misliš!