Biznis

Koncesija

Upitan opstanak autokampa Šimuni, temelja paškog turizma

Upitan opstanak autokampa Šimuni, temelja paškog turizma

U "Hotelima Pag" kažu kako ne razumiju zbog čega je došlo do tako drastičnog povećanja naknade za koncesiju. Od 1, 70 kuna, nova cijena je pet kuna po metru četvornom

Nakon što je Poglavarstvo Zadarske županije objavilo natječaj za dodjelu koncesije za plažu uz kamp "Šimuni" u tvrtki "Hoteli Pag" koja je vlasnik kampa nastala je prava uzbuna.

"Doslovno smo šokirani nevjerojatnim iznosom koji se traži za koncesiju," kaže Eduard Maržić, vlasnik i direktor tvrtke "Hoteli Pag". "Koncesiju na plažu imamo osam godina i do sada smo godišnje plaćali 86. 772 kune, a po novome bi trebali plaćati oko 700 000 kuna godišnje. To je prejak financijski udar i zbog toga nisam siguran da ćemo plažu uzeti u koncesiju."

Ukoliko ostane bez plaže u pitanju je i opstanak kampa "Šimuni", jednog od najljepše uređenih na Jadranu. Uz to, kamp je temelj paškog turizma jer se u njemu ostvari oko 40 posto od ukupnog broja noćenja.

U "Hotelima Pag" kažu kako ne razumiju zbog čega je došlo do tako drastičnog povećanja naknade za koncesiju. Od 1, 70 kuna, nova cijena je pet kuna po metru četvornom, uz dva posto od ukupnog godišnjeg prihoda ostvarenog obavljanjem djelatnosti i pružanjem usluga na plaži i jedan posto od ukupnog godišnjeg prihoda ostvarenog prodajom ulaznica.

Kamp "Šimuni" može primiti oko 2. 000 turista, sezonski u njemu radi oko 110 radnika, a zimi dvadesetak. Troškovi rada su, kaže Maržić, veliki pa nova cijena koncesije za plažu posao čini gotovo neisplativim.

"Kamp s punim kapacitetom radi samo oko pedeset dana u godini, a to je kratki rok za veliku zaradu kojom bi se trebale podmiriti sve obaveze," kaže Maržić. "I do sada smo imali problema s davanjima, a s ovakvim povećanjem koncesijske naknade ne znam kako uopće pozitivno poslovati. Nama se stalno nameću davanja, međutim, nitko ne pita koliko moramo ulagati da bi smo popunjavali svoje kapacitete. Primjerice, samo smo u posljednja tri mjeseca u marketing uložili 250 000 eura. Da stvar bude gora, ove je godine booking smanjen za trideset posto u odnosu na prošlu godinu. Nakon svega toga iz županije nam dolazi ovakav nevjerojatni šok."

Maržić smatra kako se od turističkih djelatnika previše uzima, a malo im se daje zbog čega bi se stanje u turizmu moglo ozbiljno pogoršati.

"Normalno je što gubimo turiste koji odlaze u jeftinije zemlje kao što su Italija, Španjolska, Turska ili Grčka, a oni mogu biti jeftiniji jer kod njih država stimulira turizam," kaže Maržić. "Kod nas je obrnuto, ne samo da nas se ne stimulira, nego se raznim nametima rad u turizmu dovodi do ruba isplativosti. Jedan od dokaza je i enormno povećanje koncesijske naknade za plažu uz naš kamp. Tko to može platiti i kome se ulaganje tako velike količine novaca može isplatiti? Očito nisu prepoznate realnosti na terenu i to je problem."


Reci što misliš!