Biznis

Izdaci

Za osobnu potrošnju kućanstva 74 tisuće kuna

Za osobnu potrošnju kućanstva 74 tisuće kuna

Od ukupne osobne potrošnje i dalje gotovo jedna trećina 'odlazi' na hranu

Izdaci za osobnu potrošnju po kućanstvu u Hrvatskoj u prošloj su godini iznosili prosječnih 74.006 kuna, što za 4.549 kuna ili 6,5 posto više nego u godini prije.

Od ukupne osobne potrošnje i dalje gotovo jedna trećina 'odlazi' na hranu, pokazuju podaci iz Ankete o potrošnji kućanstava koju je danas objavio Državni zavod za statistiku.

Daleko najveći dio osobne potrošnje prosječnog hrvatskog kućanstva, kao i prethodnih godina, i dalje se troši na hranu i bezalkoholna pića - u 2007. godini 31,62 posto ili 23,4 tisuće kuna.

Rang lista izdataka:

1. Prehrana 31,62 %
2. Stanovanje, energija 13,34 %
3. Prijevoz 11,54 %
...
Zdravstvo 2,63 %
...
Obrazovanje 0,88 %

 

Istodobno, najmanje se izdvaja za obrazovanje - ispod jedan posto ili tek 650 kuna.

Udjel izdvajanja za hranu i piće u Hrvatskoj je i dalje znatno veći nego što iznosi prosjek za Europsku uniju.

Prema nedavno objavljenim podacima Eurostata, u 2005. kućanstva u EU prosječno su izdvajala 19,4 posto svog proračuna za hranu, piće i duhanske proizvode, a najveći udio, od 33,1 posto, imaju troškovi povezani sa stanovanjem.

Prema Anketi o potrošnji kućanstava u Hrvatskoj je nakon hrane, na drugom mjestu skupina potrošnje stanovanje i potrošnja energenata, sa udjelom u osobnoj potrošnji od 13,34 posto, a na trećem je mjestu prijevoz, sa udjelom od 11,54 posto.

Slijede izdaci za ostala dobra i usluge sa 8,16 posto, za odjeću u obuću sa 7,93 posto, rekreacija i kultura sa 6,22 posto, te izdaci za pokućstvo, opremu za kuću i redovito održavanje 5,42 posto i komunikacije sa udjelom od 5,21 posto.

Ostale grupe u osobnoj potrošnji imaju udjele manje od četiri posto - alkoholna pića i duhan 3,88 posto, a hoteli i restorani 3,17 posto.

Pri začelju je zdravstvo sa udjelom od 2,63 posto, a grupa potrošnje s apsolutno najnižim udjelom u osobnoj potrošnji je obrazovanje sa 0,88 posto.


Reci što misliš!