Biznis

Deficitarna zanimanja

Interes za zanimanje kuhara u Zadru porastao 100 posto

Interes za zanimanje kuhara u Zadru porastao 100 posto

No za razliku od kuhara, interes za zanimanje konobara i dalje gotovo da ne postoji. Ove je godine upisano svega pola razreda

Godinama svjedočimo nezahvalnom trendu pada broja upisanih učenika u srednju Hotelijersko - turističku i ugostiteljsku školu.

No ove se godine dogodio značajan preokret. Za zanimanje kuhara ove se godine nije upisao učenik ili dva, već čitav razred više nego protekle godine.

Ravnateljica škole, Jadranka Brkić-Vejmelka, kazala je kako ju je ovogodišnji interes za zanimanje kuhara ugodno iznenadio, te se nada kako to nije tek pojava, već pokazatelj da će se idućih godina broj učenika još povećati.

-Ugostiteljski kadar se traži. Nažalost, to je postalo deficitarno zanimanje, no možda su učenici napokon prepoznali kako u ovoj struci uistinu mogu pronaći posao - kaže Brkić-Vejmelka.

Također je naglasila kako se radi na usavršavanju nastavnih programa i njihovoj boljoj prilagodbi, što bi učenike trebalo još jače potaknuti na upis u ugostiteljska zanimanja.

No za razliku od kuhara, interes za zanimanje konobara i dalje gotovo da ne postoji. Ove je godine upisano svega pola razreda.

-Danas konobari svatko. Bilo tko, sa bilo kojom stručnom spremom obavlja ovaj posao, pa mladi vjerojatno razmišljaju "Zašto bih se školovao za konobara, kada to ionako uvijek mogu raditi"- kaže ravnateljica.

Ugostiteljska zanimanja, posebice zanimanje konobara, izrazito su sezonskog karaktera, stoga mladi u njemu ne vide budućnost.

No Brkić-Vejmelka se pita - Tko će raditi u hotelima, u kojima se traži školovan kadar? Situacija je, ne samo u Zadru, već diljem Hrvatske, takva da se radna snaga uvozi, a nastavi li se ovaj negativan trend, postat će još i gore.

Brojne akcije, organizirane od strane škole, ili pak Udruge kuhara, ipak su urodile plodom.

-Značajnu ulogu odigrali su i mediji poprativši sve događaje organizirane u svrhu promicanja kuharskog zanimanja, što je - zaključila je Brkić-Vejmelka - znatno utjecalo na formiranje drukčijih stavova kod učenika. 


Reci što misliš!