Biznis

Novi tanker

Tankerska plovidba uskoro preuzima 'Dugi otok'

Tankerska plovidba uskoro preuzima 'Dugi otok'

Tanker "Dugi otok", tipa Aframax od 114 tisuća tona, porinut je u more početkom ljeta, a nedavno je za zadarskoga brodara u Splitu porinut i drugi Aframax "Olib"

U floti Tankerske plovidbe, našega najvećega brodara, za desetak dana bit će još jedan tanker nazvan "Dugi otok", tipa Aframax od 114 tisuća tona. Nedavno je u Splitu porinut i drugi Aframax "Olib" koje je splitsko brodogradilište gradi za Tankersku plovidbu.

Aframax "Dugi otok" dug  je 247 metara, širok 42 i visok 21 metar, a postiže brzinu od 32 čvora. Namijenjen je za prijevoz sirove nafte i naftnih prerađevina, a dodatno je pojačan za plovidbu u hladnim morima i u ledenim područjima. Takav tip broda pogodan je za plovidbu i u Sjevernom, Kineskom, Karipskom i Crnom moru.

"Dugi otok" porinut je u more na početku ljeta, a njegov kompletni završetak i svečanost preuzimanja očekuje se oko 15. rujna. Kad se potpuno završi i aframax "Olib", Tankerska završava dugi ciklus izgradnje brodova u splitskom brodogradilištu. U posljednjih nekoliko godina u tom su brodogradilištu za Tankersku izgradili tri jednaka broda tipa suezmax: "Alan Veliki", "Hrvatska" i "Donat", koji zajedno imaju 500 tisuća tona nosivosti i predstavljaju udarnu snagu flote zadarskoga brodara.

Tankerska sada ima ukupno 16 brodova, a osim gradnje u splitskom brodogradilištu, u Kini se za zadarskoga brodara grade još dva broda za suhe terete koji imaju ukupnu nosivost od 37,5 tisuća tona, a još dva broda gradit će se i u korejskim brodogradilištima. S riječkim brodogradilištem "3. maj" Tankerska je potpisala ugovor o izgradnji dvaju tankera "product carrier" ukupne vrijednosti 110 milijuna dolara, čime je sa "3. majem" nastavila suradnju nakon 40 godina. Brodovi bi trebali biti završeni do 2011. godine, no, trenutačno je došlo do zastoja u realizaciji.

Izgradnju brodova Tankerske u našim brodogradilištima subvencionira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Ministarstvo i dalje nastavlja subvencionirati izgradnju brodova u hrvatskim brodogradilištima, a subvencije iznose 10 posto vrijednosti broda koje se brodarima isplaćuju kad započne izgradnja broda, tj. nakon polaganja kobilice broda.

"Uvijek smo bili zadovoljni brodovima izgrađenim u Splitu gdje se rade vrhunski brodovi. Tri izgrađena suezmaxa čine udarnu snagu naše flote. Najveći su brodovi ikad izgrađeni u u Hrvatskoj te najveći brodovi u našoj floti od po 167 tisuća tona", ističe Ive Mustać, predsjednik Uprave Tankerske plovidbe.

Za oko dvije godine Tankerska očekuje ostvarenje njihova strateškog plana da imaju 23 broda sa oko milijun i 700.000 tona nosivosti. Stanje na brodarskom tržištu je dobro pa Tankerska uspješno posluje. Osim stabilnih vozarina za tankere kompanija ima i stabilne vozarine za brodove za suhe terete, a ujedno je i naš jedini brodar s brodovima tolike nosivosti.


Reci što misliš!