Biznis

Kršenje pravila?

HURA želi izbaciti Todorića iz svog članstva

HURA želi izbaciti Todorića iz svog članstva

Isključivanje Unexa iz udruge trebalo bi se dogoditi početkom prosinca, a da bi to doista i prošlo, potrebno je dvije trećine članica, dakle njih 22, glasuju za isključenje

Hrvatska udruga reklamnih agencija (HURA) želi iz svog članstva izbaciti Unex grupu, agenciju u suvlasništvu Agrokora, jer je pod kontrolom tog oglašivača, čime krši pravila poštenog tržišnog natjecanja i kriterije za članstvo, prenosi tportal.hr .

Kako neslužbeno doznaje Bussiness.hr, HURA, koja okuplja 32 agencije, nedavno je izmijenila pravila za članstvo po kojem nijedna njihova članica više ne smije biti pod kontrolom oglašivača ili medija.

Osim toga, kako bi se Unex eliminirao iz članstva, nedavno je provedena i reforma odlučivanja unutar Udruge , ukinuto je dotadašnje načelo konsenzusa, odnosno pristanka svih članova i uvedena dvotrećinska većina kod glasovanja o članstvu.

Isključivanje Unexa iz udruge trebalo bi se dogoditi početkom prosinca, a da bi to doista i prošlo, potrebno je dvije trećine članica, dakle njih 22, glasuju za isključenje. Prema neslužbenim informacijama, prevladavajuće uje raspoloženje da će inicijativu podržati sve ili barem većina agencija koje svoju egzistenciju i reputaciju grade na osnovama slobodnog tržišnog natjecanja', kazao je izvor blizak udruzi.

S brojnim članicama HURA-e s kojima smo razgovarali, koji su nam pod uvjetom anonimnosti rekli kako Unex njihovim klijentima uvjetuje zakup oglasnog prostora, odnosno oglašavanje preko Unexa pod prijetnjom izbacivanja njihovih proizvoda s polica najvećeg maloprodajnog lanca Konzum, koji je kao i Unex u suvlasništvu Agrokora.

Budući da izbacivanje s polica Konzuma znači osjetan pad prodaje, malo tko sebi može dozvoliti da odbije Unex grupu. Unex je u 2007. godinu, a tada je većinski vlasnik postao Agrokor ostvario rast dobiti nakon oporezivanja od gotovo 400 posto u odnosu na 2006. zaradivši 15,49 milijuna kuna.

Prihodi su se više nego udvostručili, na oko 300 milijuna kuna, što čini oko 20 posto tržišta oglašavanja, prema procjenama vrijednog oko 1,5 milijardi kuna godišnje.

Na upit kako komentira izmjene pravilnika HURA-e Andrea Šumanovac, koja je osnovala 1990. godine Unex i danas ga vodi, nije odgovorila.

Iako eventualno izbacivanje neće nipošto predstavljati ozbiljnije poslovne probleme Unexu, ovo je prvi put da se organizira otpor prema ovakvom načinu poslovanja, i šalje poruka kako se cjelokupna marketinška industrija distancira od jedne svoje članice i proziva zbog nelojalne konkurencije.

'Nema nikakve službene najave da će Unex biti izbačen iz HuRA-e', rekao je Kamilo Antolović, predsjednik Uprave HURA-e od 2004. do 2008, a sada član suda časti.

Glavni direktor udruge reklamnih agencija Dominic Lyle još u kolovozu prošle godine poslao je pismo Olgici Spevec, predsjednici Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, u kojem od nje traži da ispita navode o 'mogućim poremećajima u sektoru oglašavanja do kojih dolazi zbog pogodnosti koje jedan maloprodajni lanac daje preko agencije kojoj je vlasnik'.


Reci što misliš!