Biznis

Funkcionalni blokovi

EU: Uskoro kraći i jeftiniji letovi

EU: Uskoro kraći i jeftiniji letovi

Države članice trenutačno imaju financijski interes u dužim rutama jer mogu više naplaćivati let preko svojeg teritorija. Samo Velika Britanija i Irska imaju funkcionalni dogovor u tom pogledu

Europski parlament usvojio je zakonski paket o tzv. Jedinstvenom europskom nebu (SES II), kojim se do 2012. želi skratiti komercijalne letove, smanjiti emisiju CO2 i cijene zrakoplovnih karata, prenose europski mediji.

Novi propisi povezat će do 2012. postojeće nacionalne zračne prostore u "funkcionalne blokove", što će zrakoplovnim kompanijama omogućiti da lete na kraćim i izravnijim rutama.

O tim funkcionalnim blokovima pregovarat će države članice, no imenovat će se i posebni EU koordinator na prijedlog Europskog parlamenta.

Države članice trenutačno imaju financijski interes u dužim rutama jer mogu više naplaćivati let preko svojeg teritorija. Samo Velika Britanija i Irska imaju funkcionalni dogovor u tom pogledu.

Kada se provede, reforma, koja je pokrenuta 1999., omogućit će kraće rute za 50 kilometara na svakih 800 kilometara leta te smanjenje emisije CO2 za najmanje 12 posto, istaknuli su u raspravi zastupnici Europskog parlamenta.

U raspravi je istaknuto također da EU ima 60 nacionalnih centara za kontrolu neba, dvostruko više od SAD-a za upola manji teritorij.

"Ovo je odgovor na krizu u sektoru zračnog prometa. U ovoj financijskoj godini, profit se smanjio za 3,5 milijardi eura te za 10 posto u smislu broju putnika. Moramo im olakšati da smanje troškove. Cijela reforma trebala bi omogućiti uštedu gotovo 40 milijardi eura", rekao je europski povjerenik za promet Antonio Tajani.

Predsjednik sindikata kontrolora leta Volker Dick pozdravio je skraćivanje zračnih ruta, ali i upozorio protiv privatizacije sustava za kontrolu zračnog prometa.

"Smatramo da će konkurencija u sustavima upravljanja zračnim prometom biti loša za sigurnost", rekao je, navodeći primjere iz drugih sektora, poput željezničkog prometa, u kojima se to dogodilo.

Premda je paket zakona već dogovoren, dodao je da će sindikati nastaviti pregovore protiv pune privatizacije tog sektora preko Eurocontrola, europske agencije za sigurnost u zračnom prometu.


Reci što misliš!