Biznis

Trgovina

Europski potrošači u strahu od skrivenih poskupljenja

Europski potrošači u strahu od skrivenih poskupljenja

Novi način pakiranja za potrošače znači da će ubuduće morati još više pripaziti pri kupovini

Čokolada u pakiranju od 90 grama, mlijeko od 850 mililitara. Od subote, 11. travnja su u EU-u ukinute odredbe o veličini pakiranja za određene grupe proizvoda široke potrošnje. Cilj je prilagođavanje potrebama potrošača, no kupci strahuju od prikrivenih poskupljenja

Ukidanje jedinstvene veličine pakiranja za određene grupe proizvoda proizvođačima otvara nove mogućnosti za inovacije i ideje, a time industrija može fleksibilnije odgovoriti na potrebe potrošača, piše Deutsche Welle.

Primjerice, obitelji mogu izabrati veća, a samci manja pakiranja proizvoda. Tako ovu najnoviju odluku argumentiraju zemlje članice, Europska unija i industrija. Također se tvrdi kako se time uklanjanju i mnoge trgovinske prepreke za uvoz i izvoz.

Novi način pakiranja za potrošače znači da će ubuduće morati još više pripaziti pri kupovini. U trgovinama i dalje pored cijene zapakiranog proizvoda mora biti navedena i njegova cijena po kilogramu ili 100 grama, kako bi kupcima bila olakšana usporedba.

Nadležna ministarstva država članica EU-a ne računaju s kaosom u prodavaonicama. No, udruge za zaštitu potrošača strahuju da bi nova pravila proizvođači mogli iskoristiti za skriveno povećanje cijena, odnosno da će cijena pojedinih proizvoda ostati ista, ali će pakiranje biti manje. One su također upozorile da će nova pravila značiti više posla i za ionako preopterećene kontrolore i tržišne inspektore.

Nove odredbe o slobodnoj veličini pakiranja odnose se prije svega na pivo, mlijeko, limunadu, mineralnu vodu, sokove, šećer, čokoladu i kakao.


Reci što misliš!