Biznis

Turizam

Nacionalni parkovi i ove godine očekuju rekordnu posjećenost

Nacionalni parkovi i ove godine očekuju rekordnu posjećenost

Osam hrvatskih nacionalnih parkova lani je posjetilo 2.140.759 turista, od čega 1.781.999 stranih

Nacionalni bi parkovi, prema svim pokazateljima, mogli ostati neokrznuti i ove turbulentne turističke sezone. Globalna ekonomska kriza ne bi se trebala odraziti na ovogodišnju turističku godinu u nacionalnim parkovima, jer je riječ o posebnoj ponudi, procjenjuje dio ravnatelja ovdašnjih nacionalnih parkova. Kada se već odluče za putovanje u stranu zemlju, posjet nacionalnom parku ne predstavlja velik trošak, nego im je to jedan od motiva polaska na put, piše Vjesnik

Osam hrvatskih nacionalnih parkova lani je posjetilo 2.140.759 turista, od čega 1.781.999 stranih. Gotovo polovicu od njih zabilježili su na Plitvičkim jezerima, dok je dodatnih 696.000 posjetilo Nacionalni park Krku. Ta dva parka posjete tri četvrtine na godišnjoj razini registriranih posjetitelja nacionalnih parkova.

Željko Bulat, dugogodišnji ravnatelj Nacionalnog parka Krka - iznimno dobro posjećenog parka, smatra kako se ekonomska kriza neće osjetiti u ovogodišnjim rezultatima.

»Očekujem dobru godinu, najave su vrlo solidne i sezona će, prema svemu sudeći, biti na lanjskoj razini. Život ne može stati, a ljudi, kada već krenu na put, žele iz svog putovanja izvući ono najbolje. Posjet nekom nacionalnom parku svakako je šlag cijelog putovanja«, ističe Bulat.

Kao dodatne motive za posjet nacionalnim parkovima Bulat ističe blizinu, dobru prometnu povezanost s nizom europskih zemalja te sigurnost odredišta. U tom nacionalnom parku prevladavaju gosti iz 'Nove Europe' - najviše je Mađara, Čeha, Poljaka, Slovenaca, posljednjih godina i Rusa. Ulaznica stoji 95 kuna, no to je stavka na koju gosti nikada nemaju pritužbi.

»Tih 95 kuna ukalkuliraju prije puta, to im nije nikakav problem. Više pritužbi imamo kada im neki ugostitelj malo pivo naplati 30 kuna. Na to se i te kako žale«, kaže ravnatelj nacionalnog parka.

Usprkos nerijetko nelogičnim cijenama, obližnji ugostiteljski objekti imaju dobar promet, pogotovo u špici sezone.

Zanimljiv je podatak da se čak 80 posto posjetitelja ponovno vraća u taj nacionalni park, što je dovoljan dokaz da je riječ o vrhunskom izletu. Nacionalni park Sjeverni Velebit prije nekoliko je dana proglašen nacionalnim pobjednikom u izboru Europskog odredišta izvrsnosti na temu »Turizam i zaštićena područja« koju, u suradnji s institucijama Europske unije, posljednjih godina provodi Hrvatska turistička zajednica.

Riječ je o području od 109 četvornih kilometara unutar Parka prirode Velebit. Izrazita raznolikost krških fenomena, bogatstvo živog svijeta i iznimnih prirodnih ljepota na relativno malom prostoru neki su od prednosti zbog kojih je to područje proglašeno nacionalnim parkom.

Sjeverni Velebit, park koji će tek pronaći masovniju publiku, nudi i prvorazredan pogled na more, a posjetiteljima se pruža i sve više sadržaja za aktivni odmor.

Milan Nekić, ravnatelj Nacionalnog parka Sjeverni Velebit, također ne očekuje podbačaj u odnosu na lanjsku sezonu. Ističe kako su prvi ovogodišnji rezultati na razini prošle godine, pa očekuje isti broj gostiju kao 2008., čak i blago povećanje.

»Ljudi vole doći u zaštićena područja. Iako je teško vrijeme, novac im nije pretjerano važna stavka. Naša je prednost što nam ulaznica stoji samo 30 kuna i vrijedi tri dana«, ističe Milan Nekić. U predsezoni i posezoni taj nacionalni park uglavnom posjećuju domaći izletnici koji čine 70 posto od svih posjetitelja, dok u špici sezone ima dosta Nijemaca i Slovenaca.

Jedino Gordan Lukač, stručni voditelj u Nacionalnom parku Paklenica, smatra da bi globalna ekonomska kriza mogla utjecati na sezonu. Tvrdi da je od početka godine područje tog nacionalnog parka posjetilo manje ljudi nego prošlih godina, a razlog prije svega pronalazi u manjku domaćih gostiju.

Inače, prema istraživanju Instituta za turizam, prosječna godišnja stopa rasta posjetitelja nacionalnih parkova iznosi visokih 13 posto. Nacionalni su se parkovi pozicionirali kao dobro poznat brend koji predstavlja netaknutu ali poznatu prirodu.

Tri četvrtine dolazaka ostvari se u ljetnim mjesecima, a gotovo 40 posto obilazaka stranci obave na putu do ili pri povratku s krajnjeg odredišta.

Turistima su najprivlačniji parkovi s fenomenom vode (vodopadi, sedrene barijere, dakle, Krka i Plitvička jezera), dok tek nakon toga slijede planinski krajolici (Sjeverni Velebit, Paklenica...), odnosno otoci (Mljet, Brijuni i Kornati).


Reci što misliš!