Biznis

Sudbina brodogradilišta

Privatizacija brodogradilišta neće proći bez socijalnih nemira

Privatizacija brodogradilišta neće proći bez socijalnih nemira

Navodeći da se na natječaje za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta mogu javiti svi zainteresirani bez obzira na njihovu djelatnosti, upitao je tko se može u sadašnje vrijeme recesije odlučiti na ulaganje u brodogradnju

Predsjednik Sindikata Istre i Kvarnera i voditelj županijskog ureda za Primorsko-goransku županiju Hrvatske udruge sindikata (HUS) Bruno Bulić danas je na konferenciji za novinstvo, govoreći o najavi privatizacije brodogradilišta, ustvrdio da je potrebna hitna mobilizacija sindikata i njihovo zajedničko djelovanje.

Privatizaciju će pratiti i preustroj brodogradilišta, što znači otpuštanje dijela radnika, kazao je Bulić.

Istaknuo je da je potrebno ponovno pokrenuti zajedničke sastanke sindikata koji djeluju u brodogradilištima te zajednički izvješćivati o rezultatima radnike.

Mora se, kazao je Bulić govoreći o brodogradilištu '3. maj', sazvati Radničko vijeće i nastaviti s održavanjem sastanaka vijeća jednom tjedno. Uz to, mora se sazvati i skup radnika na kojem bi se radnicima predstavilo što se dogodilo od zadnjeg skupa radnika na kojem je tražena i ishodovana smjena Uprave.

Navodeći da se na natječaje za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta mogu javiti svi zainteresirani bez obzira na njihovu djelatnosti, upitao je tko se može u sadašnje vrijeme recesije odlučiti na ulaganje u brodogradnju.

'Ako Vlada misli da će brodogradnja šaptom pasti, grdno se vara', naglasio je Bulić ocjenjujući da u brodogradnji radi previše ljudi da ne bi bilo socijalnih nemira. Rekao je i da je potrebna viša razina radničke svijesti jer, kako kaže, samo sindikat stoji uz radnike.

Ocijenio je da hrvatski pregovarači u razgovorima s Europskom komisijom o budućnosti brodogradnje nisu pregovarali nego samo slušali.

Bulić je ustvrdio da osnovni razlog ograničavanja hrvatske brodogradnje nije zaštita brodogradnje u EU jer tamo, kako je rekao, djeluje još samo jedno ili dva brodogradilišta u Njemačkoj, po dva u Italiji i Francuskoj, a u Velikoj Britaniji ni jedno. Očito netko u Europi štiti svoj kapital u brodogradilištima na Dalekom istoku, jer je jasno da ni Kinezi ni Korenci nisu vlasnici tamošnjih brodogradilišta, zaključio je Bulić.


Reci što misliš!