Biznis

Ina

Davor Štern: Model cijena goriva po regijama nije bio razrađen

Davor Štern: Model cijena goriva po regijama nije bio razrađen

Vlada je jučer odbacila Inin prijedlog modela primjene različitih cijena naftnih derivata na različitim lokacijama, a postignut je dogovor o sedmodnevnom određivanju cijena naftnih derivata, s time da se maloprodajne cijene neće moći mijenjati više od 3,5 posto

Davor Štern, nekadašnji direktor Ine, komentirao je za tportal jučerašnje pregovore između Vlade i Ine o određivanju cijene naftnih derivata

Podsjetimo, Vlada je jučer odbacila Inin prijedlog modela primjene različitih cijena naftnih derivata na različitim lokacijama, a postignut je dogovor o sedmodnevnom određivanju cijena naftnih derivata, s time da se maloprodajne cijene neće moći mijenjati više od 3,5 posto.

'Ne vidim neku veliku korist od sedmodnevnog izračuna formule umjesto dvotjednog. Posljedica će biti samo manja usredotočenost ljudi na stalne promjene i prihvatit će se spoznaja da se cijene moraju formirati po tržišnom principu. Pitanje je samo kako će država, odnosno Ministarstvo financija, pratiti tokove novca i uplate davanja po toj stalno promjenljivoj osnovi', kazao je Štern.

Prijedlog o različitim cijenama goriva ovisno o lokacijama benzinskih postaja, kakav postoji u nekim državama, prema Šternovu mišljenju nije bio dobro razrađen. 'Treba spustiti loptu na nivo struke, a ne politike. Model različitih cijena prema regiji bio je predložen bez puno razmišljanja, nije ni ljudima u Ini bilo jasno što bi s tim.'

Prema njegovu mišljenju, pregovori o sređivanju stanja u Ini ne trebaju se voditi u Vladi, nego između vlasnika, znači predstavnici Vlade u Ini trebaju sjesti i razgovarati s predstavnicima Mola u Ini. 'Problem je što našu stranu u nadzornom odboru zastupaju ministri i ini predstavnici domaćeg suvlasnika, koji se manje razumiju u naftni biznis od Molovih stručnjaka. Isti je problem na nivou uprave, u kojoj su predstavnici Mol-a stručniji od hrvatskih predstavnika', komentirao je Štern.

Smatra da model diferenciranih cijena, ako se uvodi radi subvencioniranja cijena transporta, nije dobar za Hrvatsku zbog neobičnog zemljopisnog oblika zemlje i udaljenosti rafinerija.

S druge strane, ako se traži samo od Ine da bude socijalno osjetljiva, to može ići nauštrb Ine. 'Negdje bi cijene mogle biti maksimalne, dok recimo u Vukovaru bi Ina morala prodavati jeftiniji benzin, a OMV skuplji, pa bi tada mogli zatražiti zaštitu tržišnog regulatora.'


Reci što misliš!