Biznis

Hrvatska brodogradnja

Fijasko privatizacije brodogradilišta: Od tri ponude jedna nevažeća

Fijasko privatizacije brodogradilišta: Od tri ponude jedna nevažeća

Dragičević: Svjedoci smo sukobima raznih lobija

U Hrvatskom fondu za privatizaciju javno su otvorene ponude za kupnju pet hrvatskih brodogradilišta. Na natječaj su pristigle tri ponude - po jedna za Brodosplit, Brodotrogir i riječki 3. maj. Ponuda za riječko brodogradilište proglašena je nevažećom, javlja HRT .

Za Brodosplit se zainteresirala tvrtka Adria Mar iz Zagreba, Za Brodotrogir tvrtka More Trogir, a za 3. maj Tvrtka Regulacija iz Vukovara.

Sindikati smatraju da je natječaj obična farsa te tvrde da određeni lobiji guraju svoje igrače. 

- Svjedočimo sukobima raznih lobija od ministara Damira Polančeca i Ivana Šukera do premijerke Jadranke Kosor, koji nastoje pogodovati svojim favoritima, rekao je obnašatelj dužnosti predsjedika Sindikata metalaca Vedran Dragičević.

U sindikatu smatraju da ponuđači kalkuliraju čekajući povoljnije uvjete u drugom krugu. Upozoravaju da još nisu konstituirana povjerenstva za odabir najpovoljnijih ponuda za kupnju brodogradilišta i nije dogovoren način njihova rada.

Sindikalni su povjerenici zaprijetili masovnim nemirima ako Vlada ne osigura tekuću likvidnost brodogradnje. Bude li se Vlada konačno odlučila za stečaj hrvatske brodogradnje, bit će to i zadnja njezina odluka jer 11.500 zaposlenih u brodogradnji i 40 tisuća kooperanata sigurno neće mirno promatrati kraj industrije u Hrvatskoj.

Podsjetimo, po posebnim uvjetima, za jednu kunu, država prodaje od 83,32% do 99,53% dionica u riječkom 3. maju, Brodograđevnoj industriji Split, Brodotrogiru i Kraljevici. Prodaja po nominalnoj cijeni dionica predviđena za Brodosplit-Brodogradilište specijalnih objekata kod kojeg se prodaje jedan poslovni udjel koji čini sto posto temeljnog kapitala po početnoj cijeni od 18,16 milijuna kuna.

Po nominalnoj cijeni prodaje se 59,25% pulskog Uljanika, a početna cijena je 397,49 milijuna kuna. O odabiru ponuda odlučuje posebno povjerenstvo, u kojem će biti predstavnici Vlade, HFP-a, Hrvatske brodogradnje-Jadranbroda te predstavnici uprava i sindikata svakog pojedinog brodogradilišta. Konačnu odluku, na prijedlog Ministarstva gospodarstva, donijet će Vlada.


Reci što misliš!