Internetsko oglašavanje
Velika očekivanja u 2010. godini: Hoće li web promijeniti gospodarstvo?
Što očekivati u 2010. godini? Kakva će biti domaća ekonomija i što će poduzeti hrvatske tvrtke?
Što očekivati u 2010. godini? Kakva će biti domaća ekonomija i što će poduzeti hrvatske tvrtke? Revolucija u oglašavanju potaknula je poduzetnike da surfuju novim valovima koje diktira internetska ekonomija. Drugi i dalje oklijevaju, ali jedno je sigurno: ništa više neće biti isto kao prije.
Otprilike polovica hrvatskih poduzetnika osjeća da je kriza imala značajan utjecaj na njihovo poslovanje.
Prema istraživanju Etargeta Hrvatska (vidi sliku) provedenom u drugoj polovici 2009. godine, trećina poduzetnika
nije osjetila nikakvu posebnu promjenu, dok je svaki peti prošlu 2009. godinu
zabilježio kao uspješnu: 14 % vlasnika malih i srednjih poduzeća
izjavilo je da im je recesija pomogla da razviju posao. Zabrinjavajuće je da 29 % ispitanika osjeća
vrlo negativne posljedice krize i još toliko ih je koji nisu zapali u očaj ali
su primjetili da za njihov proizvod postoji manja potražnja nego ranije.
Srbi veći optimisti od Hrvata; Svaki drugi Amerikanac kupuje online.
Etargetovo istraživanje provedeno u susednoj zemlji pokazalo je da su Hrvati poprilični pesimisti kada je riječ o poslu i očekivanjima: u Srbiji svega 10 % kompanija osjeća udar krize kao žestok, neutralnih je nešto više (40 % ispitanika) a onih koji su se uspjeli izboriti s proteklom godinom i natjerali krizu da radi za njih je također za koji postotak više (17 %).
U odnosu na europske navike, Hrvatska neznatno zaostaje u nadanjima u pogledu 2010: srednjoeuropski prosjek pokazuje da oko 45 % poslovnih ljudi očekuje da će u sljedećih godinu dana porasti njihovi prihodi od prodaje, dok je za Hrvatsku ta brojka niža, 31 % .
Što se usporedbe s Amerikom tiče, istraživanja koja je pred kraj prošle godine objavio Deloitte pokazuju da je u Americi već sada online kupovina postala ozbiljan konkurent tradicionalnim robnim kućama, te da 42 posto Amerikanaca blagdanske poklone kupuje upravo preko interneta (Deloitte).
Caruje pragmatizam
Povjesničari, sociolozi, psiholozi i ekonomisti slažu se da će od toga koliko dugo bude trajala kriza ovisiti i to koje će vrijednosti i u kojoj mjeri biti promijenjene. Uprkos optimizmu ekonomskih analitičara, čini se da će kriza ostaviti dugotrajne posljedice na mlade - ovo je doba kada cvjetaju pesimizam i cinizam, što će u budućnosti kreirati drugačije vrste međuljudskih odnosa od onih koje smo do sada poznavali. Mladi su već sada vrlo pragmatični.
Ista stvar se događa i u marketingu: više je analize rezultata, pažljvije se ulaže, traži se maksimalan rezultat za što manje novca jer su budžeti u većini slučajeva srezani.
Većina marketingaša došla je do zaključka da su interaktivni alati efikasniji od tradicionalnih, pogotovo u recesiji.
Suočeni sa srezanim budžetima i potrebom da se trenutno poveća prodaja, markertingaši tvrde da je internet i tehnike marketinga koje su tu na raspolaganju koštaju manje, rezultati se lakše mjere i u odnosu na tradicionalne medije direct response rate je veći. (Forrester Interactive Media Forecast 2009-2014)
Kakav je utjecaj recesije na oglašivačku industriju:
Prema istraživanju koje je proveo Etarget, kriza koja je u tijeku navela je 18 % hrvatskih tvrtki da zaustave sve svoje reklamne aktivnosti i oslone se isključivo na brend. Otprlike svaki treći postupio je suprotno: 28 % ispitanika se tijekom prošle godine odlučilo pojačati prodaju i uliti više novca u internet reklamu i na taj način pojačati svoju poziciju na tržištu, dok je svaki četvrti ograničio svoj budžet za reklamu i potrudio se da ga iskoristi pametnije - na Etarget PPC oglase.
Svaki treći poduzentik ponašao se i raspolagao novcem isto kao i 2008. godine (29 % ispitanika).
Vezane vijesti
-
Premijer Andrej Plenković istaknuo je u srijedu kako je Hrvatska u osam godina članstva u EU povukla 50 milijardi kuna više nego je uplatila, naglasivši kako problema u povlačenju novca iz europskih fondova ima u svim zemljama.
-
Premijer Andrej Plenković objavio je u subotu da je potvrda investicijskog rejtinga Hrvatske i procjena gospodarskog rasta u ovoj godini od 6,5 posto, potvrda dobre Vladine politike koja je u razdoblju pandemije očuvala hrvatsku gospodarsku i financijsku stabilnost.
-
Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić poručio je u nedjelju da ove godine neće biti smanjenja poreza na dodanu vrijednost (PDV) na hranu, s obzirom da se tek stabiliziramo nakon krize 2020. godine.
-
Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić izjavio je u četvrtak da u Vladi očekuju da će se ostvariti projekcije gospodarskog rasta većeg od pet posto u 2021. godini, a uslijed i rezultata turističke sezone u srpnju i dosadašnjem dijelu kolovoza.
Izdvojeno
-
Šampon za suho pranje ili suhi šampon često se predstavlja kao brzo i jednostavno rješenje za osvježavanje i "maskiranje" masne kose, ali mnogi koji ga koriste, posebno oni s masnijim vlasištem, ne dobiju uvijek očekivane rezultate. No, jedan jednostavan trik, koji je nedavno postao viralan na TikTok-u, mogao bi to promijeniti.
-
Postupajući po zaprimljenoj dojavi 39-godišnjeg hrvatskog državljanina da ga je noćas oko 2 sata u ugostiteljskom objektu u Širokoj ulici u Zadru fizički napao 58-godišnji hrvatski državljanin, policijski službenici su izašli na mjesto događaja gdje su postupali s ciljem utvrđivanja svih okolnosti događaja.
-
Dva hrvatska državljanina u dobi od 53 i 51 godinu u trgovini u Bibinjama ovoga četvrtka ukrali su više parfma.
-
Projekt koji prati velebitske pastire od prapovijesti do danas zaokružen je dokumentarnim fotografijama Marka-Lorenza Blaslova!
Reci što misliš!