Biznis

Posao stoljeća, IGH

Crnogorci: Nema povrata novca za hrvatski konzorcij

Crnogorci: Nema povrata novca za hrvatski konzorcij

Lompar: Nepotpisani ugovori, pisma namjera, nedovršena dokumentacija...

"Istina je da je Konstruktor imao određene troškove, ali je prema dogovoru s Vladom Crne Gore bio obvezan zatražiti suglasnost za sve rashode. Oni to nisu učinili i ne očekujem od njih bilo kakve zahtjeve", naglasio je ministar pomorstva i prometa Vlade Crne Gore Andrija Lompar odbacivši svaku mogućnost da država vrati novac Konstruktoru za radove koje je do sada obavljao.

 

Na državnoj televiziji ministar Lompar objasnio je i spornu dokumentaciju koju je dostavljao Konstruktor, među kojom su bili i nepotpisani ugovori.

"Konstruktor je dostavio dokumentaciju prema kojoj su tri banke iskazale spremnost da financiraju projekt, ali je ona bila nepotpuna. Naime, jedna banka dostavila je pismo o namjerama, druga garancije, dok je u trećem slučaju bio nepotpisan ugovor, što je za nas bilo neprihvatljivo", objasnio je ministar Lompar na državnoj televiziji, dodajući kako je drugi dio dokumentacije osiguravao set potpisanih ugovora s fondom koji je osiguravao novac.

"Pažljivom analizom tog financijskog sporazuma utvrđeno je kako on nije konačan i da slijedi potpisivanje još jednog seta financijskih dokumenata. Ni u tom slučaju nisu zadovoljeni uvjeti iz ugovora", rekao je Lompar za državnu televiziju, a prenose podgoričke Vijesti.

Radonjić: Ako ne spuste cijenu, imamo dvije opcije

Također, što se tiče izraelsko-grčkog konzorcija Aktor-HCH, Lompar je izrazio nadu da će uspjeti smanjiti cijenu smanjenjem troškova za gradnju autoceste i održavanje, koje se plaća tijekom trajanja koncesije. Podsjetimo kako je grčko-izraelski konzorcij imao za milijardu eura veću cijenu od ponude Konstruktora, Tehnike i IGH.

Predsjednik komisije za sprovođenje natječajnog postupka i pregovaranja Zoran Radonjić izjavio je za crnogorski dnevnik Dan kako će se tijekom pregovora s grčko-izraelskim konzorcijem "inzistirati na drastičnom smanjenju cijene".

"Njihova originalna ponuda je za nas krajnje neprihvatljiva. U slučaju da se ne dogovorimo oko cijene, imamo još dvije varijante na raspolaganju, ali ih u ovom trenutku ne bih otkrivao", rekao je Radonjić za Dan. Dodajmo kako su predstavnici grčko-izraelskog konzorcija već ranije za isti dnevnik potvrdili kako su spremni spustiti cijenu, ali ne na 2,77 milijardi.

Koteks na krilima Šukera i Šeksa?

Iako to Radonjić nije izrijekom rekao, moguće je da se aktivira i treća ponuda iza koje stoje Osijek-Koteks, Alpine i Porr iz Beča. U natječaju su konkurirali samo za dionicu Smokovac-Mateševo dugu 158 kilometara, za koju smatraju da je jedina ekonomski isplativa, a cijena je bila 1,2 milijarde eura.

Da je njihova ponuda i više nego atraktivna, svjedoči i činjenica da će Vlada Crne Gore prije svega biti fokusirana na to da smanji cijenu grčko-izraelskom konzorciju, i to upravo na dionici do Mateševa, a potom i za cjelokupnu autocestu.

S druge pak strane navodno je čak bilo i lobiranja za ovakav scenarij koji bi na koncu hrvatskim građevinarima osigurao posao u Crnoj Gori, a da nisu IGH i Konstruktor. Kuloarske priče iz Banskih dvora idu tako daleko da kažu kako su potpredsjednik Sabora Vladimir Šeks i ministar financija Ivan Šuker bili protiv izdavanja jamstava IGH-u upravo zbog toga da Osječani dobiju taj posao. No, za takve priče za sada nema i službene potvrde.

Recimo na kraju kako bi Vlada Crne Gore danas trebala formalizirati zaključak Savjeta za autoceste koji je predložio raskid ugovora s hrvatskim konzorcijem.


Reci što misliš!