Biznis

Japan Tobacco

Winston i Camel dolaze u Hrvatsku

Winston i Camel dolaze u Hrvatsku

Početni cilj JTI-a na hrvatskom tržištu, gdje dominira TDR, jest osvojiti udio od 5 posto.

Japan Tobacco, treći najveći 'igrač' na svjetskom tržištu duhanskih proizvoda, ulazi na hrvatsko tržište s brendovima Winston i Camel
Prvi brendovi Japan Tobacco Internationala (JTI) koji će se naći na hrvatskom tržištu su Winston, drugi najprodavaniji brend cigareta na svijetu, i Camel. Ugovor o distribuciji koji bi trebao rezultirati prometom od 120 milijuna eura potpisan je sa zagrebačkom tvrtkom Fibis, a u JTI-u se nadaju da će temeljem toga otvoriti 50 radnih mjesta. Japanska tvrtka u Hrvatskoj zasad ne planira proizvodnju pa će se cigarete uvoziti iz Njemačke, a hrvatsko predstavništvo koje će voditi Siniša Trbojević u početku će zapošljavati 10 ljudi.

Udio JTI-a, u kojemu 50-postotni udio ima japanska vlada, na svjetskom tržištu iznosi 11 posto, a tri njegova brenda nalaze se među pet najprodavanijih na svijetu. JTI je treća najveća duhanska kompanija na svijetu koja zapošljava 25 tisuća ljudi i prisutna je u 120 zemalja.

Početni cilj JTI-a na hrvatskom tržištu, gdje dominira TDR, jest osvojiti udio od 5 posto. Kroz pet godina planiran je prihod od 120 milijuna eura, a u istom periodu bi se u hrvatski proračun od trošarina i PDV-a na cigarete trebalo sliti 90 milijuna eura. Winston će se prodavati po 17 kuna, a cijena Camela će iznositi 20 kuna.

Na novinarsko pitanje hoće li njihove cigarete distribuirati Tisak i iNovine, s obzirom da je suvlasnik u obje tvrtke njihov glavni konkurent Adris, Siniša Trbojević je kazao da će pokušati surađivati.

Iako u JTI-u očekuju da će se porezi na duhanske proizvode povećavati u cijelom svijetu, od Vlade traže jednake uvjete za sve tvrtke na tržištu. U većini zemalja bivše Jugoslavije - Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji - JTI već posluje po istom modelu kao što će i u Hrvatskoj. U regiji zapošljava ukupno oko 400 ljudi.


Reci što misliš!