Štednja
Sve više Hrvata ne može otplaćivati kredite
Građani u Hrvatskoj u prosjeku koriste 3 do 4 bankovna proizvoda
U strahu od otkaza Hrvati sve opreznije troše, manje se zadužuju i nerado ulaze u minus, pokazuje istraživanje agencije Gfk o utjecaju krize na ponašanje građana i percepciju bankarskog sustava.
Oko 80 posto hrvatskih građana izjavljuje da je kriza na neki način utjecala na njih ili na članove njihovog kućanstva. Sve se manje troši na užitak i razonodu, a ne štedi se jedino na prehrambenim proizvodima i proizvodima za osobnu higijenu.
Glavni razlozi za promjenu ponašanja su smanjivanje prihoda i strah od otkaza. Trećina građana svjedoči o kašnjenju ili smanjivanju plaća (njihovih ili od članova kućanstava), a kontinuirano raste i udio onih koji dobivaju otkaz na poslu.
To sasvim sigurno utječe i na 'financijsko' ponašanje građana. Sve je manje građana koji su relativno zadovoljni vlastitom financijskom situacijom, a kontinuirano raste udio onih koji nisu u stanju otplaćivati rate kredita.
U pogledu zaduživanja, i dalje je vidljiv oprez. Čak 70 posto anketiranih planira smanjiti zaduživanje. Krediti banaka se i dalje percipiraju kao teže dostupni, iako je broj ljudi koji to smatraju nešto pao u odnosu na prošlu godinu. Postotak građana koji vjeruju da će kamate biti stabilne i dalje je relativno nizak (20 posto).
Većina ispitanika ne mijenja svoj obrazac poslovanja s bankama. Tri četvrtine klijenata banaka posluje samo s jednom bankom, jedna petina s njih dvije, a tek 6 posto s tri ili više banaka.
Građani u Hrvatskoj u prosjeku koriste 3 do 4 bankovna proizvoda. Najčešće se radi o tekućem računu i s njim povezanim proizvodima. Uspoređujući rezultate istraživanja s onima iz 2009. godine uočava se značajan pad u korištenju čekova (za 8,1%) i trajnog naloga (za 2,4%).
Vezane vijesti
-
Ne propuštajte nijednu priliku za novi prihod, posao, fuš, zaradu. Ma koliko vam se malim činili. Reducirajte nepotrebne troškove
-
Skoro pa svako drugo domaćinstvo potroši po jednog Marulića mjesečno na uživanje u duhanskim proizvodima
-
Broj bankrota u Austriji se, naime, u zadnjih deset godina udvostručio zbog čega je država odlučila s deset milijuna eura financirati savjetovališta u kojima se građani mogu detaljno informirati o kreditnim zaduženjima
-
Prosinac je pred vratima, vrijeme kada bogato okićeni izlozi, božićni nakit i blistavilo reklama prizivaju prolaznike da uđu u trgovinu i neplanirano potroše koju kunu, dok trgovci zadovoljno trljaju ruke
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.