Upitan nastavak gradnje
Hrvatske ceste nemaju novca za Pelješki most
Raskid ugovora o gradnji bio bi drugi veliki udarac za gradnju tog toliko u javnosti osporavanog mosta
Hrvatske ceste, investitor gradnje pelješkog mosta, ozbiljno razmišljaju o raskidanju ugovora o gradnji tog mosta s konzorcijem Konstruktor-Hidroelektra-Viadukt, piše Večernji list.
Iako je Vlada most Pelješac uvrstila u svojih 30 prioritetnih investicija za taj projekt vrijedan čak 320 milijuna eura do 2012. godine, Hrvatske ceste prema četverogodišnjem planu imaju osigurano tek 433 milijuna kuna (oko 59 milijuna eura), odnosno po sto milijuna godišnje.
Taj je novac nedostatan za bilo kakve ozbiljnije radove pa, neslužbeno doznaje Večernji list, izvođači navodno traže da im HC odobri tzv. plaćeni zastoj radova. To HC-u očito ne odgovara jer nema smisla da snose troškove za mirovanje gradilišta kad nemaju novca ni za prave radove.
Prema svemu sudeći, u HC-u, piše Večernjak, razmišljaju kako im je pametnije raskinuti ugovor s izvođačima radova (iako i to košta) te provesti novi natječaj i odabrati izvođače nakon što osiguraju financiranje pelješkog mosta. Osim što je HC kratak s novcem, zapinje i na strani Konstruktora, Hidroelektre i Viadukta jer su te građevinske tvrtke zbog krize i recesije, odnosno zaustavljanja radova, u financijskim problemima.
Konstruktor je jedno vrijeme bio i u blokadi pa u HC-u vjerojatno i nemaju previše povjerenja u njegovu financijsku stabilnost i mogućnost ispunjavanja obveza prema investitoru.
Cijela priča oko pelješkog mosta trenutačno je na klimavim nogama, a HC je Vladi nedavno poslao svoj dinamički plan gradnje tog mosta, sukladno novcu koji imaju, te očekuje povratni odgovor. Ako HC zaista odluči raskinuti ugovor o gradnji, to znači da će radovi, koji ni sada nisu intenzivni, u potpunosti stati sve dok se ne osiguraju novi izvori financiranja.
Raskid ugovora o gradnji bio bi drugi veliki udarac za gradnju tog toliko u javnosti osporavanog mosta. Ljetos je, naime, već odlučeno da će zbog ušteda cesta koja vodi do pelješkog mosta biti dvotračna umjesto četverotračna. U Ministarstvu prometa pak kažu kako se traži model ubrzavanja radova na pelješkom mostu.
Najlogičnije je rješenje da se novac traži od EU, jer je Vlada i sama rekla kako je most potrebno graditi zbog schengenske granice. No ako je taj projekt prioritet, onda ga je Vlada već morala predstaviti u Bruxellesu. U drugim zemljama, novim članicama EU, za takve projekte su se u početku pred Europskom komisijom zauzeli lobisti.
Kod nas nisu angažirani, kaže Natko Vlahović, glavni tajnik društva lobista, ali ističe potrebu stručnog načina upravljanja tim projektom koji bi se, među ostalim, mogao financirati u sklopu strukturnih fondova Europske unije. Postoji i mogućnost kombinacije, da uz fondove u gradnji sudjeluje i Europska investicijska banka. U EIB-u su nam rekli da znaju za pripremu Vladinih projekata, ali da konkretnih razgovora nije bilo te da će razmotriti mogućnost njihova financiranja, što se odnosi i na pelješki most. No postoji i pitanje kolika je stvarna cijena mosta.
Prvotna je, prema procjeni Vlade, bila blizu dvije milijarde kuna, dok su Austrijanci koji su obavljali ispitivanje tla procijenili trošak gradnje na četiri milijarde. Nakon odluke o smanjenju traka s četiri na dva, Vlada je ostavila cijenu gradnje na oko dvije milijarde kuna, piše Večernji list.
Vezane vijesti
-
Obični građani radije bi vidjeli izgrađenu autocestu ili barem brzu cestu do Dubrovnika od mosta koji za nekoliko godina neće više imati svoju svrhu
-
U 17 godina u NATO-ovim operacijama u Afganistanu Hrvatska je okvirno potrošila 2,3 milijarde kuna. Riječ je iznosu usporedivom s cijenom gradnje Pelješkoga mosta, piše u utorak Jutarnji list.
-
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u utorak da bi Pelješki most trebao biti gotov u studenome 2021. godine te da je zbog novog soja koronavirusa obustava letova prema Velikoj Britaniji produžena do 31. prosinca.
-
Predsjedatelj Predsjedništva Bosne i Hercegovine Bakir Izetbegović ponovo je u nedjelju najavio kako će njegova zemlja pred međunarodnim sudovima tražiti pravorijek o tome je li legalna gradnja Pelješkog mosta bez definiranja morske granice s Hrvatskom
Izdvojeno
-
Trasa utrke je uz samu obalu, pružajući sudionicima priliku da uživaju u predivnom ambijentu i jedinstvenom božićnom ugođaju našeg grada.
-
Šampon za suho pranje ili suhi šampon često se predstavlja kao brzo i jednostavno rješenje za osvježavanje i "maskiranje" masne kose, ali mnogi koji ga koriste, posebno oni s masnijim vlasištem, ne dobiju uvijek očekivane rezultate. No, jedan jednostavan trik, koji je nedavno postao viralan na TikTok-u, mogao bi to promijeniti.
-
Postupajući po zaprimljenoj dojavi 39-godišnjeg hrvatskog državljanina da ga je noćas oko 2 sata u ugostiteljskom objektu u Širokoj ulici u Zadru fizički napao 58-godišnji hrvatski državljanin, policijski službenici su izašli na mjesto događaja gdje su postupali s ciljem utvrđivanja svih okolnosti događaja.
-
Dva hrvatska državljanina u dobi od 53 i 51 godinu u trgovini u Bibinjama ovoga četvrtka ukrali su više parfma.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.