Biznis

Našli strateškog partnera

Prvi hrvatski auto izlazi iz tvornice 2012.

Prvi hrvatski auto izlazi iz tvornice 2012.

Zagrebački Dok-ing pronašao je strateškog partnera koji će financijski pratiti gradnju ekološke tvornice električnih automobila u šibenskim Podima, gdje će automobile sklapati uz 'nula CO2 normu'

'Za serijsku proizvodnju električnog automobila XD trebalo bi investirati između 150 i 200 milijuna eura. Ako pronađemo zainteresirane ulagače, tvornica s između 300 i 500 zaposlenih mogla bi početi raditi već u proljeće sljedeće godine', izjavio je za Business.hr vlasnik Dok-inga Vjekoslav Majetić u ožujku ove godine prilikom predstavljanja prvog hrvatskog električnog automobila.

Jesu li potencijalni partneri spremni uložiti baš toliko, još nije poznato, ali u Dok-ingu su potvrdili da su pred potpisom ugovora s inozemnim ulagačem te da bi već sljedeće godine mogla početi gradnja tvornice u šibenskoj poduzetničkoj zoni Podi.

'Istina je da smo pred finalizacijom dogovora sa stranim investitorom i da ćemo krajem sljedećeg tjedna javnost moći upoznati s detaljima naših planova, vrijednošću investicije i kapacitetima tvornice. Sada mogu kazati samo da se nadamo da će prvi automobil iz te tvornice izaći u svibnju 2012. godine', otkriva Tomislav Boško, direktor Dok-ing automotiva.

Šibenska poduzetnička zona Podi odabrana je kao mjesto buduće tvornice jer je riječ o jedinoj poduzetničkoj zoni koja ispunjava 'nula CO2' noreme. 'Budući da se bavimo proizvodnjom ekološki čistog automobila, besmisleno je da uz takav proizvod vežemo neku industrijsku zonu koja zagađuje okoliš. U Podima već postoje obnovljivi izvori energije - vjetrenjače, i to je ona pozadinska priča koja će naš proizvod učiniti prepoznatljiv na tržištu', dodao je Boško.

Podsjetimo, XD je ekonomičan gradski automobil zavidnih performansi. Dva elektromotora od po 45 kilovata pokreću svaki od dvaju stražnjih kotača, što automobilu teškom 900 kilograma jamči snagu koje se ne bi posramila ni mnoga renomiranija vozila. Među vrlinama svakako treba istaknuti ekonomičnost. Punjenje baterije, koja jamči autonomiju 250 kilometara, koštat će samo 15-ak kuna.

Također, za razliku od automobila sličnih dimenzija, koji su svi redom dvosjedi, ovdje će se pokraj vozača moći smjestiti još dva putnika. U proizvodnji ograničenih serija od 30 do 40 vozila godišnje cijena bi im iznosila oko 25.000 eura. U slučaju serijske proizvodnje s više od tisuću vozila godišnje, cijena bi se mogla spustiti i na 19.000 eura.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.