Biznis

Ostalo je već povijest

Marketinške ideje koje su promijenile svijet

Marketinške ideje koje su promijenile svijet

Mnogo tekstova je napisano o oglašavanju, marketingu i o tome kako je to jako važno ukoliko želimo poslovati uspješno. Svaki gledatelj planetarno popularne serije MadMen zna da oglašivačke kampanje nastaju na genijalnim idejama, ali tu moramo biti oprezni jer u oglašavanju je čak i genijalna ideja kratkotrajna osim ako ne postane mit ili dio povijesti. Upravo vam donosemo marketinške ideje koje su promjenile svijet, ideje koje ste siguno imali prilike vidjeti.

1. ‘A diamond is forever’

Priča: Cijene dijamanta 1938. godine brzo gube na vrijednosti, DeBeers rudarska tvrtka i oglašivačka agencija SZ Ayer&Son pokrenuli su kampanju: „Dijamanti su zauvijek“ i drsko promovirali ideju o tome da je svaki početak braka potreban dijamant.

Sljedbenici ideje su Nike s sloganom „Just do it“ i Mastercard s sloganom „Neprocjenjivo“.

2. Marlboro man

Priča: Nevjerovantna je informacija da su cigarete Marlboro desetljećima prodavane kao premium cigare s filterom i to za – žene. Sve se promjenilo 1955. godine kada je Leo Burnett osmislio mušku ikonu- američkog kauboja. Ostalo je povijest.

3. Does she . . . or doesn’t she?

Priča: Godine 1957. Foot, Cone& Belding izumio je djevojku iz susjedstva, prelijepa cura sa šokantnom tajnom: Njena boja kose možda vara, nastala je serija oglasa na toj činjenici ima li ona ili nema 26 godina. Deset godina poslije prodaja boja za kosu narasla je na 160 milijuna dolara godišnje.

4. Think Small

Priča: VW Bubu nije bilo lako prodati 1960. godine međutim Doyle Bernbach nije tako mislio kada je pokretao kampanju Think Small. On je osmislio revolucionarnu ideju, slika automobila okruženog hektarima prostora i s nekoliko riječi o „našem malom automobilu“. Stručnjaci su procjenili da se radilo o velikom riziku i promjeni kulture te su bili iznimno drugačiji u odnosu na konkurente.

5. Absolut Vodka

Priča: Agencija TBWA zaslužna je za dugoročnu uspješnost kampanje Absolut Vodke. Piće koje se malo čime razlikuje od konkurencije i nakon 30 godina je iznimno jak u oglašivačkom rezultatu.

6. The Coke geyser

Priča: Već svi znamo da mentos bomboni i Coca Cola proizvode erupciju zabave. Nastavnik fizike Steve Spangler stvorio je taj Internetski hit 2005. Godine tako što je stavio par bombona mentos u bocu Coca Cole od 2 litre. Bili su to početci virusnog oglašavanja, oglašavanje za koje ne znamo je li oglašavanje ili dovoljno zanimljiv sadržaj. Ipak ideja s bombonima i Colom podigla je prodaju i Coca Cole i mentos bombona u nebesa.

Profitiraj.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.