Biznis

Revolucija gubitka?

Revolucija u Libiji odnosi Hrvatima 150 milijuna eura?

Revolucija u Libiji odnosi Hrvatima 150 milijuna eura?

Izgradnju novih pruga i pratećih objekata dobile su jednim dijelom ruske kompanije, a ostatak Kinezi

Revolucija u Libiji dovela je u pitanje izgradnju tamošnje željeznice. Dio kolača namjeravao je ugrabiti i zagrebački TŽV Gredelj koji se javio na natječaj za posao vrijedan više od 1,1 milijardu kuna.

Željeznica u Libiji ne funkcionira više od 40 godina te su sve pruge razmontirane. Zbog toga je Moamer Gadafi 2008. pokrenuo veliku kampanju ponovne izgradnje željezničke mreže.

Izgradnju novih pruga i pratećih objekata dobile su jednim dijelom ruske kompanije, a ostatak Kinezi. Posao elektrifikacije dobila je talijanska tvrtka Ansaldobreda.

Libijci su isplanirali da će im za željeznički promet trebati oko 8.000 vagona i lokomotiva. Postoji dobra šansa da se manji dio od tog broja, točnije 107 putničkih vagona različitih tipova, izgradi u pogonima zagrebačkog Gredelja.

Na natječaj za taj posao, vrijedan više od 150 milijuna eura (1,1 milijardu kuna), javilo se ukupno 10 kompanija, a u igri su ostale četiri, među kojima i TŽV Gredelj. Uglavnom, tender je u završnoj fazi i bilo je planirano da se proces okonča tijekom ožujka. Međutim, izbijanjem nemira sve je došlo u pitanje.

'Projekti bi se mogli usporiti ili privremeno odgoditi, ali smatramo da će se svakako morati ići u njihovu realizaciju. Vjerujemo da će se i u slučaju da dođe do promjene političke opcije nastaviti izgradnja željeznice', kaže Ivan Tolić, predsjednik Uprave Gredelja, dodajući da bi im posao u Libiji osigurao proizvodnju nekoliko godina.

Gredelj trenutno nema svoje ljude u Libiji, ali u slučaju dobivanja posla spreman je otvoriti svoj ured. Već je prisutan na tržištima Tunisa, Sirije i Egipta, gdje su, također zbog nemira, poslovi privremeno zaustavljeni.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.