Biznis

Izvorna receptura

Domaća spiza kao turistički brend

Domaća spiza kao turistički brend

Izvorna domaća jela postaju brend. Prema Pravilniku o utvrđivanju posebnog standarda 'Hrvatska autohtona kuhinja' koji je potpisao ministar turizma, Damir Bajs, po prvi se puta propisalo autohtona hrvatska jela. Bit će to temelj za brendiranje naše domaće kuhinje i restorana kao jednog od vodećih aduta hrvatskog turizma.

Ovim se Pravilnikom po prvi puta brendira domaća kuhinja, a to je nešto što su druge zemlje odavno učinile. Na Pravilniku se u Ministarstvu turizma radilo više od godinu dana. Sadržava popis oko 500 autohtonih jela, od predjela, kruha, juhe, variva, glavnih jela, priloga, do deserta.

'Već pet godina pokušavamo osvijestiti i zainteresirati naše ugostitelje za autohotna jela. Napokon je došlo vrijeme za njihovom punom primjenom, tako da turisti napokon dobiju pravu sliku o našoj kuhinji', kaže Renato Kraljev, predsjednik Udruge kuhara Zadarske županije.

Kako doznajemo, u Zadarskoj županiji utvrđeno je oko 20 autohtonih jela. Među njima su benkovački prisnac, brudet od sipe, iški lopiž, kaljski brudet.

Kraljev je zadovoljan potezom Ministarstva, napominjući kako je ideja o autohtonim jelovnicima već imala nekoliko 'pokušaja' u Zadru, kada je prije nekoliko godina u planu bila izrada kataloga autohtonih jela, no plan ipak nije uspješno realiziran.

Ugostiteljski objekti koji budu pripremali propisana jela imat će posebnu oznaku, kako bi ih gosti mogli prepoznati, a za nju trebaju podnijeti zahtjev Ministarstvu turizma. Tada će ih posjetiti stručno povjerenstvo, kako bi provjerilo zadovoljavaju li uvjete. Certificirat će se moći cijeli objekt ili samo dio jela na meniju.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.