Svjetska banka poručuje ...
Jugoistočnoj Europi nužna je reforma željezničkog sektora
"Krajnji je cilj ovih reformi poboljšati uslugu", ističu iz Svjetske banke
"Probno putovanje teretnog vlaka između Ljubljane i Istambula pokazalo je kako bi kontejner taj put trebao proći za otprilike 35 sati, no u praksi se pokazalo kako je za to trebalo više od 60 sati", stoji u novom izvješću Svjetske banke pod nazivom "Reforma željeznica u Jugoistočnoj Europi i Turskoj: Na pravom putu?", piše nacional.hr
Jedna od autorica izvještaja, Carolina Monsalve, istaknula je prilikom predstavljanja izvještaja u Bruxellesu, kako je to dramatična razlika u vremenu koja može imati ogromne ekonomske posljedice. "Veća efikasnost u željezničkom sektoru, dovesti će do većih tržišta na kojima se željezničke tvrtke mogu uspješno natjecati", istaknula je Carolina Monsalve.
Istaknula je kako su reforme u željezničkom sektoru zemalja u jugoistočnoj Europi nužne ne samo kako bi se smanjilo vrijeme koje je potrebno da se određeni teret preveze, već i kako bi se državne željezničke tvrtke mogle ravnopravno natjecati na međunarodnom tržištu.
Istraživanje koje je obuhvatilo željeznički promet u Albaniji, BiH, Hrvatskoj, Kosovu, Crnoj Gori, Makedoniji, Srbiji, Bugarskoj, Rumunjskoj i Turskoj pokazalo je da su te željeznice zabilježila pad teretnog prometa u 2009. godini zbog međunarodne financijske krize, a što se odrazilo na njihove financijske rezultate i usporilo refrome koje su nužne kako bi se poboljšali operativni i financijski rezultati.
Iz Svjetske banke ističu kako su tri veoma važna razloga za provođenje reformi u željezničkom sektoru JI Europe. Prije svega kako bi se osiguralo ispunjavanje mjerila i direktiva Europske unije. Potom kako bi zemlje mogle iskoristiti predviđene benefite zbog prihvaćanja institucionalnih okvira i na kraju kako bi se povećala konkurentnost državnih željezničkih tvrtki bez dodatnih državnih poticaja i jamstava.
Pojašnjavaju kako je glavni cilj tih reformi igradnja bolje mreže teretnog prometa, povećanje efikasnog korištenja infrastrukture, stvaranje jedinstvene željezničke mreže u Europi i povećanje udjela željeznice u ukupnom teretnom prometu.
Upravo zbog toga, Svjetska banka apelira na zemlje jugoistočne Europe da bolje i efikasnije koriste financijska sredstva za nužne nadogradnje željezničke infrastrukture i poboljšanje putničkog prometa. Ističu kako ne bi smjeli opterećivati državne željeznice s prevelikim brojem zaposlenika i zastarjelim menadžerskim praksama. "Krajnji je cilj ovih reformi poboljšati uslugu", ističu iz Svjetske banke.
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.