Biznis

Svjetska banka poručuje ...

Jugoistočnoj Europi nužna je reforma željezničkog sektora

Jugoistočnoj Europi nužna je reforma željezničkog sektora
Željko Mužević/CROPIX

"Krajnji je cilj ovih reformi poboljšati uslugu", ističu iz Svjetske banke

"Probno putovanje teretnog vlaka između Ljubljane i Istambula pokazalo je kako bi kontejner taj put trebao proći za otprilike 35 sati, no u praksi se pokazalo kako je za to trebalo više od 60 sati", stoji u novom izvješću Svjetske banke pod nazivom "Reforma željeznica u Jugoistočnoj Europi i Turskoj: Na pravom putu?", piše nacional.hr

Jedna od autorica izvještaja, Carolina Monsalve, istaknula je prilikom predstavljanja izvještaja u Bruxellesu, kako je to dramatična razlika u vremenu koja može imati ogromne ekonomske posljedice. "Veća efikasnost u željezničkom sektoru, dovesti će do većih tržišta na kojima se željezničke tvrtke mogu uspješno natjecati", istaknula je Carolina Monsalve.

Istaknula je kako su reforme u željezničkom sektoru zemalja u jugoistočnoj Europi nužne ne samo kako bi se smanjilo vrijeme koje je potrebno da se određeni teret preveze, već i kako bi se državne željezničke tvrtke mogle ravnopravno natjecati na međunarodnom tržištu.

Istraživanje koje je obuhvatilo željeznički promet u Albaniji, BiH, Hrvatskoj, Kosovu, Crnoj Gori, Makedoniji, Srbiji, Bugarskoj, Rumunjskoj i Turskoj pokazalo je da su te željeznice zabilježila pad teretnog prometa u 2009. godini zbog međunarodne financijske krize, a što se odrazilo na njihove financijske rezultate i usporilo refrome koje su nužne kako bi se poboljšali operativni i financijski rezultati.

Iz Svjetske banke ističu kako su tri veoma važna razloga za provođenje reformi u željezničkom sektoru JI Europe. Prije svega kako bi se osiguralo ispunjavanje mjerila i direktiva Europske unije. Potom kako bi zemlje mogle iskoristiti predviđene benefite zbog prihvaćanja institucionalnih okvira i na kraju kako bi se povećala konkurentnost državnih željezničkih tvrtki bez dodatnih državnih poticaja i jamstava.

Pojašnjavaju kako je glavni cilj tih reformi igradnja bolje mreže teretnog prometa, povećanje efikasnog korištenja infrastrukture, stvaranje jedinstvene željezničke mreže u Europi i povećanje udjela željeznice u ukupnom teretnom prometu.

Upravo zbog toga, Svjetska banka apelira na zemlje jugoistočne Europe da bolje i efikasnije koriste financijska sredstva za nužne nadogradnje željezničke infrastrukture i poboljšanje putničkog prometa. Ističu kako ne bi smjeli opterećivati državne željeznice s prevelikim brojem zaposlenika i zastarjelim menadžerskim praksama. "Krajnji je cilj ovih reformi poboljšati uslugu", ističu iz Svjetske banke.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.