Recesija?
Amerika će na oglašavanje izbora potrošiti 7 milijardi dolara
Oglašavanje izbora postalo je zasebna industrija, u čijem središtu su televizijske kuće
Iako se još uvijek ne zna tko će se sve sukobiti u političkom ringu za predsjedničke izbore u Sjedinjenim Američkim Državama sljedeće godine, jedno je sigurno - bit će to žestoka medijska borba koja će u recesijskim danima koštati oko sedam milijardi dolara! Najviše dosad u američkoj povijesti, piše slobodnadalmacija.hr
Iako je američki javni dug ušao u crno, burze još uvijek divljaju, a
opće nezadovoljstvo cvate, političari su svjesni da se izbore ne može
dobiti bez jake kampanje, a iz tabora aktualnog predsjednika Baracka Obame najavljuju potrošnju uvećanu za čak 30 posto s obzirom na izbore 2008. godine. Naime, u 2008. godini skupljeno je 750 milijuna dolara, a uz oslanjanje na 13 milijuna malih donatora iz 2008., Obamin menadžer kampanje Jim Messina još u travnju je zatražio od 400 velikih donatora da svaki skupi po 350 tisuća dolara za predsjednika.
S obzirom na to da je Obama, prema analizama, zasigurno jedan od dvaju kandidata u finalnom duelu, zanimljivo je da američki predsjednik svoju kampanju usmjerava i na trenutačno ozloglašene društvene mreže koje su demonizirali Britanci nakon nedavnih problema s imigrantima. Obama je, umjesto konferencije za novinare na nacionalnim televizijama ili TV oglasa, predaju dokumenata o kandidaturi Saveznoj izbornoj komisiji oglasio videoprilogom na društvenim mrežama, u kojemu se on gotovo ne pojavljuje, a glavnu riječ imaju birači koji govore o razlozima zašto ga namjeravaju podržati.
S druge, pak, strane, dok Obama pokreće svoj moćni predizborni stroj, u republikanskom taboru još traje igra čekanja s 15-ak kandidata koji su naznačili određeni stupanj interesa da postanu njegov suparnik na izborima u studenom 2012. godine. Najčešće se spominju: Sarah Palin, Mitt Romney, Mike Huckabee, David Petraeus, Rudy Giuliani..., ali još uvijek je nepoznato koga će trenutačno najjača oporbena struja odabrati.
Vjerojatno se pouzdaju u medijske analize javnog mnijenja pa će odlučiti u posljednjem trenutku, to više što je bivši guverner Massachusettsa Mitt Romney svoj ulazak u utrku na izborima 2008. objavio još u veljači 2007., a ishod je svima poznat - poraz. Iako će izbori neupitno biti vrlo neizvjesni, osim političkog duela, ovo
je i važan gospodarsko-ekonomski okršaj financijera obiju stranaka.
Kako primjećuje Danny Schacher s “Al-Jazeere”, i više je nego očito licemjerstvo medijskih kuća koje proklamiraju nezavisnost, a zapravo propagiraju stranke koje ih (bolje) financiraju.
"Oglašavanje izbora postalo je zasebna industrija, u čijem središtu su televizijske kuće. Oni ne posvećuju vrijeme za edukaciju gledatelja ili, pak, provođenje pravednijih izbora dajući svim strankama mogućnost bazične promocije. Oni su samo orijentirani prema oglašivačima i promociji njihovih interesa", žestok je Schacher.
SD/eZd
Vezane vijesti
-
-
Republikanci bi za osvajanje većine u Senatu trebali osvojiti 10 mjesta koja su do sada držali demokrati, a za sada su osvojili dva
-
Mediji ocjenjuju da je riječ o najprljavijoj kampanji dosad, za što je zaslužna i nedavna odluka Vrhovnog suda da korporacije smiju davati anonimne donacije nevladinim udrugama, službeno kako bi se zauzimale za rješenje nekog problema
-
Bijela kuća kaže da će Obama pohoditi i političke skupove i dobrotvorne večere
Izdvojeno
-
Dođite u Glazbenu zbirku Gradske knjižnice Zadar u ponedjeljak 16. prosinca na Božićni kviz!
-
Na osunčanom Trgu Petra Krešimira IV u Pagu održan je svečani doček Svete Lucije, zaštitnice svjetla, koji je privukao brojne građane i posjetitelje.
-
-
Hrvatski skijaš Filip Zubčić sedmi je nakon prve vožnje veleslaloma kojeg skijaši voze u subotu za Svjetski kup u Val d'Isereu, dok je najbrži Švicarac Marco Odermatt.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.