Biznis

Analiza troškova

Troškovi proizvodnje Kindleovih tableta veći od prodajne cijene

Troškovi proizvodnje Kindleovih tableta veći od prodajne cijene

Istraživačka kompanija IHS iSuppli napravila je analizu troškova proizvodnje novog Kindle e-Readera i zaključila da su oni veći od maloprodajne cijene tog uređaja.

Kompanija navodi da komponente potrebne za proizvodnju inačice Kindlea s ekranom od 15 cm koštaju 78, 6 dolara. Proizvodnja inačice s podrškom za Wi-Fi povezivanje košta 5,8 dolara više, odnosno ukupno 83,4 dolara, a u tu cijenu nije uračunata cijena softvera, licenci i troškova isporuke. S obzirom na to da maloprodajna cijena tog uređaja iznosi 79 dolara, postaje jasno da Amazon na svakom prodanom e-Readeru gubi otprilike pet dolara.

Ukoliko je izračun točan, s pravom se postavlja pitanje koja je tu Amazonova logika i kako uopće ostvaruju profit. Odgovor leži u činjenici da inačica e-Readera s oglasima koja se prodaje za 79 dolara služi kao svojevrsna elektronska oglasna ploča, na temelju koje Amazon ostvaruje profit. Kad se tome još doda zarada od prodaje digitalnih knjiga i časopisa koji se mogu čitati na Kindleu, ipak se dobiva drugačija slika.

Proizvodna cijena Amazonovog tableta Kindle Fire je također veća od njegove prodajne cijene. Prema izračunu iSupplija, Fire se prodaje za 199 dolara, a njegova izrada košta 210 dolara. Međutim, pravi profit Amazona, kao što je već rečeno, krije se u prodaji glazbe, filmova, igara i aplikacija.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.