Biznis

Mlinar, Pan-pek i Dubravica rastu na krilima krize

Ekspanzija pekara unatoč krizi

Ekspanzija pekara unatoč krizi

Najveći bum napravio je Mlinar, tvrtka koja je procvala nakon što ju je Mate Škojo preuzeo od Agrokora

'Novac se može zaraditi na raznim glupim poslovima kao što je pekarstvo', razočarano je lani komentirao propast domaćeg lanca Daily Fresh Borislav Škegro, čiji je fond stajao iza tog projekta. Umjesto njihovog ambicioznijeg gastro lokala, u kojem su se mogli pojesti juha i francuski quiche ili popiti frape, na Trgu bana Jelačića osvanula je pekarnica, jedna od brojnih 'zalogajnica s nogu' koje su preplavile hrvatske gradove.

Provjerili smo kako su lani poslovali najjači igrači u pekarskom biznisu: Mlinar, Pan-pek i Dubravica, tri tvrtke koje najviše sudjeluju u ekspanziji malih prodavaonica, kao i Zagrebačke pekarne Klara, koje su druge po prihodima među pekarskim tvrtkama. U za financijaše 'glupom' pekarstvu odvija se žestoka tržišna utakmica, osvajaju se najfrekventnije pozicije, a prihodi rastu unatoč krizi, rastu cijena energenata, trgovačkim lancima i konkurentskim ugostiteljskim proizvodima.

Najveći bum napravio je Mlinar, tvrtka koja je procvala nakon što ju je Mate Škojo preuzeo od Agrokora: danas ima 135 poslovnica u zagrebačkoj, osječkoj, riječkoj i varaždinskoj regiji, a direktor Marin Picukarić otkrio nam je da u ovoj godini planiraju otvoriti još 25. Dugoročni planovi su još ambiciozniji, do 2017. godine cilj im je imati 300 prodajnih mjesta. U Mlinaru kažu da zajedno s osječkom pekarom Krunom, koja je u njihovim sastavu, imaju 1.500 zaposlenih. Prihodi Škojine tvrtke u 2011. godini su porasli za oko 30 posto, na 262,2 milijuna kuna. Neto dobit uvećana je tri i pol puta: s 1,2 milijuna kuna u 2010. narasla je  na 4,3 milijuna kuna.

Prema podacima Poslovne Hrvatske, tvrtka Pan-pek, čija je pekarnica 'pojela' Daily Fresh na Trgu, uprihodila je lani 158 milijuna kuna, što predstavlja rast od 22 posto u odnosu na godinu ranije, dok im je dobit pala za 70 posto, na četiri milijuna kuna. Tvrtka u vlasništvu Ivana Paraća i Vinka Čilaša zapošljava 432 ljudi i ima tridesetak prodajnih mjesta.

Prihodi su rasli i Pekari Dubravica, koja ima 25 prodajnih mjesta na zagrebačkom području, i to za oko 27 posto, na 58,4 milijuna kuna. U 2011. porasla im je i neto dobit, i to na oko pola milijuna kuna, a tvrtka u vlasništvu Damira Mikleca prema podacima Poslovne Hrvatske zapošljava 266 ljudi.

Iako su prema lanjskim prihodima od 180,8 milijuna kuna druga najveća pekarska tvrtka, Zagrebačke pekarne Klara fokusirane su na prodaju kroz trgovačke lance i među pobrojanim tvrtkama imaju najmanju maloprodajnu mrežu od tek dvadeset prodavaonica. Klara, u kojoj je najveći pojedinačni dioničar Dragica Plodinec, lani je poslovala s gubitkom od 8,8 milijuna kuna, a zapošljava oko 700 ljudi.

Uspjeh pekarnica može se tumačiti kao rezultat recesije u kojoj su se ljudi okrenuli jeftinom obroku s nogu umjesto odlasku u restorane, ali isto tako i privlačnosti njihove nove i bogatije ponude koja odavno nije ograničena na kruh, pecivo i burek.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.