Biznis

Projekt aerodrom

Na privatni aerodrom u Stankovcima slijetat će bogataši iz Europe

Na privatni aerodrom u Stankovcima slijetat će bogataši iz Europe

Na 100 hektara terena između Stankovaca i Banjevaca planira se gradnja aerodroma kategorije B3

Projekt gradnje zračne luke Stankovci, smještene u blizini silaska s autoceste prema Pirovcu, Murteru i Vodicama, daleko je odmaknuo. Moglo bi se očekivati da već sljedeće godine počnu radovi na gradnji piste, piše slobodnadalmacija.hr

U utorak je pred brojnim zainteresiranim mještanima održana javna prezentacija projekta u Stankovcima, u sklopu rasprave o studiji utjecaja na okoliš. Nakon dovršetka ove rasprave može se očekivati ishođenje lokacijske, a potom i građevinske dozvole, s tim da su sve ove aktivnosti koordinirane preko raznih ministarstava. U Ministarstvu obrta i poduzetništva čak se jedna služba bavi samo ovim projektom.

- U ove četiri godine otkad sam započeo aktivnosti na projektu potrošio sam već oko 3,5 milijuna kuna, no novac nije nikakav problem. Investitori koji me prate jedva čekaju početak realizacije prve faze, koja će koštati više od 20 milijuna eura. A u Europi vlada velik interes za aerodrome ovakvog tipa, pa zato već pripremam joj jednu lokaciju u Dalmaciji, južnije od ove u Stankovcima - kaže Josip Crnčević, umirovljeni pilot i poduzetnik, koji namjerava izgraditi prvi privatni aerodrom u Hrvatskoj.

Na 100 hektara terena između Stankovaca i Banjevaca planira se gradnja aerodroma kategorije B3, za avione tipa cesna citation III, poletno-sletne staze duge 1400, a široke 30 metara, te rulne staze i stajanke ukupne površine 40 tisuća četvornih metara. Prema studiji utjecaja na okoliš koju je izradila tvrtka "Dvokut Ecro", za ovaj tip aerodroma, koji će raditi samo za danjeg svjetla i sa 6000 letova godišnje, predviđene su i brojne mjere zaštite okoliša.

Zabrana preleta

- Pista je pet kilometara jugozapadno od Vranskog jezera, a utvrđena je zabrana preleta preko područja ornitološkog rezervata, iako zbog položaja piste uopće nije predviđen dolet ili uzlet na tu stranu - objasnio je Miro Pokrivač iz "Dvokuta". Mještane Stankovaca zanimalo je hoće li biti buke ili zagađenja i kakve su mogućnosti zapošljavanja.

- Kad airbus slijeće u zračnu luku Zemunik, slijetanje počinje 300 metara od središta Vranskog jezera i to nikome nije sporno. U Stankovce će slijetati puno manji avioni, buka koju oni stvaraju izmjerena je na samo 55-60 decibela, a zagađenja gotovo nema, puno je manje nego od kamiona na dizel koji prolaze kroz Stankovce - objasnio je Crnčević.

- U početnoj fazi investicije najisplativiji je dio projekt hangara za servisiranje aviona. Bogati iz hladne Europe trebaju baš takav smještaj za svoje avione, samo u tom dijelu bit će posla za stotinjak ljudi. Tu planiramo smještaj oko 100 malih zrakoplova u svojevrsnom zimskom "suhom vezu". U drugoj fazi gradio bi se hotel, kasino, vjerojatno i dom umirovljenika, dječji vrtić, puno toga za pružanje kompletne usluge da korisnici zračne luke zadovolje sve svoje potrebe. A potom i odu na rekreaciju na Vransko jezero, Kornate ili jednostavno u bližu okolicu kako bi kušali autohtona jela - predviđa sjajnu budućnost Stankovaca Josip Crnčević, koji se nada da će prvi avioni tu moći sletjeti godinu dana nakon početka radova.

Koliko je interes za ovim projektom, svjedočio je i Vice Tadić, zadarski sudski vještak koji ima dosta kontakata s inozemnim ulagačima. Prema njegovu iskazu, izgleda da Turci iz "Dogus grupe", koji su na šibenskom i zadarskom području uložili već oko 200 milijuna eura, puno očekuju od ovakvog tipa aerodroma koji je pogodan za njihovu klijentelu. A takvih zainteresiranih, kaže Crnčević, ima još mnogo.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.