Biznis

Monetizacija domaćih autocesta

Stigle ponude za savjetovanje Vlade oko autocesta

Stigle ponude za savjetovanje Vlade oko autocesta

Na natječaj za savjetovanje Vlade u postupku monetizacije domaćih autocesta javile su se gotovo sve konzultantske kuće koje ovog trenutka nešto znače u svjetskom biznisu, poput Goldman Sachsa, Rotschilda i Delloittea, piše slobodnadalmacija

Od domaćih 'igrača', taj posao žele Zagrebačka banka, odvjetničko društvo Bardek-Lisac-Mušec-Skoko-Šarolić te Erste banka koja je ponudila i najnižu cijenu savjetovanja od svih osam ponuđača, 50 milijuna i 812 tisuća kuna.

Prema riječima Marije Hrebac iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, koja je danas vodila javno otvaranje ponuda za izbor savjetnika monetizacije Hrvatskih autocesta d.o.o. i Autoceste Rijeka-Zagreb d.d., pobjednik među osam pristiglih ponuda biti će objavljen u roku od idućih 45 dana.

- Kriterij za izbor savjetnika je ekonomski najpovoljnija ponuda, što će reći da cijena ponude nije jedini kriterij za odabir savjetnika. Povjerenstvo ministarstva će pregledati i ocijeniti ponude, a sam izbor će obaviti ministar Siniša Hajdaš-Dončić - najavila je Marija Hrebac.

Predstavnici ponuđača nisu imali primjedbi na postupak otvaranja ponuda, ali nisu bili voljni ni procjenjivati mogući ishod natječaja. Ponuditelji će se moći žaliti na izbor savjetnika u roku od 15 dana po primitku pripadajuće odluke.

Ministar Hajdaš-Dončić nije htio komentirati naglašeni interes za savjetničke usluge pri privatizaciji autocesta. Očekuje se da savjetnik, među ostalim, detaljno istraži financijske i druge pokazatelje HAC-a i ARZ-a te Vladi predloži način ostvarivanja prihoda od stavljanja autocesta u koncesiju ili neki drugi oblik privatizacije, kao i da procijeni mogući prihod državnog proračuna od monetizacije.

Cilj čitavog procesa je smanjiti javni dug i pokrenuti nove investicije u mrežu autocesta. Očekuje se da budući savjetnik u veljači iduće godine predloži model monetizacije Vladi, a da ona sedam mjeseci kasnije izabere ulagača u autoceste.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.