Biznis

Uvođenje novih nameta

Od stranih jahti Hrvatska očekuje 1,3 milijarde kuna

Od stranih jahti Hrvatska očekuje 1,3 milijarde kuna

U moru najava o uvođenju novih nameta na sve tanji novčanih prosječnog hrvatskog građanina, jedna je potencijalno vrlo unosna novost iz resora ministra Slavka Linića prošla gotovo nezapaženo, piše slobodnadalmacija

Riječ je o snižavanju stope PDV-a na brodice i jahte s aktualnih 25 na samo pet posto, koja bi se primjenjivala od 1. siječnja do kraja svibnja iduće godine, čime Vlada namjerava privući državljane članica EU-a da svoja plovila koja već drže u jadranskim marinama prebace na hrvatsku zastavu tijekom preostalih mjeseci do ulaska Hrvatske u Uniju kada će jednaki propisi vrijediti za sve.

Budući da se procjenuje kako je na našim "mokrim" i suhim vezovima danas privezano oko 10 tisuća inozemnih plovila koja su sada u statusu "privremenog uvoza", što u praksi znači da njihovi vlasnici nisu platili PDV u matičnoj državi, ali ni u Hrvatskoj koja još nije članica Unije, snižavanjem stope aktualna ih Vlada pokušava privući da carinske i porezne formalnosti obave na Jadranu.

Obostrana korist

Poreznici "ciljaju" na obostranu korist, jer bi inozemni nautičari time dobili priliku da reguliraju status svojih plovila po gotovo najpovoljnijim uvjetima među mediteranskim državama, a hrvatski državni proračun, kako se procjenjuje, bio bi jednokratno osnažen s 1,3 milijarde kuna.

Usporedno s tim, stranim ljubiteljima plovidbe nudi se puno jednostavnije i jeftinije prebacivanje brodica i jahti na hrvatsku zastavu, čime bi ubuduće bili oslobođeni plaćanja sezonskih plovidbenih vinjeta, ograničenja broja putnika na brodu i viših cijena vezova u lukama.

Inicijativa za snižavanje stope PDV-a za inozemne brodice i jahte potekla je iz nautičkih krugova, a posredstvom Ministarstva turizma "progurana" je prema čuvarima državne riznice. Glavni motiv za takav potez došao je od ljudi iz marina i čarterskih tvrtki koji vrlo dobro znaju "opipati bilo" stranih nautičara, jer su već počele stizati prve najave kako će nakon pristupanja Hrvatske u EU preseliti svoje brodove u neku od preostalih poreznih oaza izvan granica Unije, poput Crne Gore.

Prve reakcije na takav porezni potez Milanovićeve Vlade već se mogu primijetiti na različitim internetskim portalima gdje inozemne i hrvatske specijalizirane tvrtke reklamiraju usluge carinjenja i prebacivanja brodova na hrvatsku zastavu.

Budući da je snižena stopa od pet posto PDV-a vrlo konkurentna u mediteranskom okruženju, prve reakcije iz inozemstva vrlo su pozitivne, što i ne čudi, jer su brojni nautičari s velikim zanimanjem pratili hoće li se naše porezne vlasti odlučiti za takvu mjeru.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.