Biznis

Teška godina za medije

Nacionalne televizije u ogromnim gubicima

Nacionalne televizije u ogromnim gubicima

Pad oglašivačkog tržišta, naročito ove godine, značajno su osjetile nacionalne televizije. Vrijednost oglašivačkog tržišta na hrvatskim nacionalnim televizijama u 2011. se kretala oko 92 milijuna eura, što je pad od 3,6 posto u odnosu na 2010, a procjene su da će ono u 2012. pasti za oko 11 posto, na samo 82 milijuna eura.

'2012. godina je općenito bila teška godina za medije, pa tako i za televiziju. Prema našim procjenama, tržište je ove godine palo za oko 10 posto. Situacija se na medijskom tržištu možda i dodatno pogoršala s obzirom da su se gasili časopisi i dnevna novina u državnom vlasništvu, a TV postaje gubile koncesije zbog nedostatnih financijskih sredstava', komentirao je stanje na tržištu Johannes Zuell, predsjednik Uprave RTL Hrvatska, za Poslovni dnevnik.

Kako stoji u financijskom izvješću RTL Grupe, oglašavanje na toj televiziji u 2011. je palo za 1,7 posto u odnosu na godinu ranije, i to na 37 milijuna eura. No u prvih šest mjeseci ove godine RTL-ov prihod od oglašavanja pao je za čak 17 posto. 'S financijskog stajališta, bila je teška godina. Sredinom 2012. godine imali smo gubitak od oko 30 milijuna kuna. Cjelogodišnji rezultati bit će objavljeni u proljeće 2013. godine', dodao je Zuell.

Od ukupno 1,4 milijarde kuna prihoda koliko je ostvario, HRT je, tvrde na javnoj televiziji, lani od oglašavanja zaradio 157 milijuna kuna, što je čak gotovo 50 milijuna kuna manje u usporedbi s godinom ranije. Ova godina, prema njihovim projekcijama, završit će s još manjim prihodom od oglašavanja koji bi mogao iznositi tek 130 milijuna kuna ili više od 17 posto manje u odnosu na 2011.

Na HRT-u objašnjavaju kako je taj pad prihoda od oglašavanja uzrokovan novim zakonom po kojemu je HRT morao ograničiti emitiranje oglasa na četiri minute po satu emitiranja, a nije dopušteno ni oglašavanje na kanalima HRT 3 i 4.

Na Novoj TV nisu željeli komentirati rezultate poslovanja, no iz financijskih rezultata, osobito na razini grupe, može se iščitati kako je Nova TV u 2011. ostvarila 342,3 milijuna kuna prihoda, što je pad od oko tri posto u odnosu na godinu ranije. Prema izvješću Central European Media Enterprises (CME - vlasnik Nove TV), Nova TV je u 2011. ostvarila oglasni prihod od 44 milijuna eura, što je 15 posto više nego 2010.

Nova TV povećala udio, HTV najveći gubitnik

No u devet mjeseci 2012. oglasni prihod Nove TV iznosio je 211 milijuna kuna, što je pad od pet posto godišnje. U izvješću za treće tromjesečje 2012. CME je objavio da nije postigao željene rezultate, a za to krivi lošu ekonomsku situaciju i recesiju. Spekulira se i o prodaji Nove TV (što uključuje Novu TV, Doma TV, Mini TV i kanal Nova World).

'Svjesni smo da ćemo i u idućem tromjesečju bilježiti pad na tržištu oglašavanja. Stoga ćemo udjele u gledanosti morati održavati uz manje troškove. Razmatramo još nekoliko mogućnosti koje uključuju i prodaju profitnih jedinica, no još je prerano reći hoće li se taj plan i provesti', pisao je nedavno Večernji list, a pojavile su se i glasine da CME razmatra mogućnost da ponudi u paketu slovenske (Pop TV, Kanal A) i hrvatske TV kanale kojima bi cijena navodno iznosila između 150 i 200 milijuna dolara.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.