Biznis

Dio je to rezultata iz istraživanja GfK Shopping Monitor

Na robu široke potrošnje izdvojimo 1.950 kuna mjesečno

Na robu široke potrošnje izdvojimo 1.950 kuna mjesečno

Istraživanje GfK o navikama kupovanja robe široke potrošnje među hrvatskim građanima pokazuje da oni mjesečno u prosjeku izdvajaju 1.950 kuna na kupovinu robe široke potrošnje, pri čemu najviše u Dalmaciji - 2.640 kuna, a najmanje u Slavoniji - 1.320 kuna, objavili su danas iz GfK Hrvatske.

Dio je to rezultata iz istraživanja GfK Shopping Monitor, koje je provedeno u studenom 2012. na uzorku od 906 osoba zaduženih za kupovinu robe široke potrošnje u svojim kućanstvima.

Od ukupnih mjesečnih izdvajanja za robu široke potrošnje, nešto više od polovice iznosa (53 posto) potroši se na svježu hranu koja uključuje voće, povrće, meso/ribu, pekarske proizvode.

Gotovo svi ispitanici (91 posto) tjedno odlaze u manje kupovine, dok gotovo četvrtina (24 posto) tjedno obavi i veću kupovinu, a isti je postotak i hrvatskih građana koji barem jednom tjedno odlaze u spontanu/ne planiranu kupovinu.

Rezultati istraživanja pokazuju i da se gotovo tri četvrtine (72 posto) velikih kupovina plati gotovinom, a 28 posto nekom vrstom kartica, bilo debitnim ili kreditnim.

Gotovo svaki drugi građanin Hrvatske (47 posto) vrlo često u kupovinu odlazi automobilom, a četvrtina koristi automobil samo ponekad, kada ide u velike kupovine.

Istraživanje je pokazalo i da hrvatski građani u kupovinu najčešće idu s popisom, a sve važniji faktor im je cijena - više od polovice (53 posto) radi popis potrebnih namirnica prije odlaska u trgovinu, a svaki četvrti trgovinu bira na osnovu cijena.

Iz GfK Hrvatska navode i kako je zamjetan značajan porast građana koji na tjednoj osnovi odlaze u potragu za sniženjima - 28 posto, dok ih je 2011. bilo 14 posto.

Raste i broj onih koji barem povremeno kupuju proizvode trgovačkih marki i njih je 83 posto, dok ih 24 posto kupuje redovito, dok je primjerice 2007. redovito trgovačke marke kupovalo samo 9 posto hrvatskih građana.

Uz to, raste i broj onih koji se o akcijama i promocijama informiraju iz letaka dobivenih poštom i to čini 75 posto ispitanika, dok ih je 2009. bilo 66 posto. U odnosu na 2007. udvostručio se i broj onih koji, ne samo da čitaju letke, nego i kupuju na osnovi njih - 2012. takvih je 33 posto, dok ih je 2007. bilo 15 posto.

Kod kupovine robe široke potrošnje još uvijek ne postoji značajan interes prema inovacijama, odnosno nečim novim jer samo 7 posto među prvima kupi novi proizvod koji je upravo izašao na tržište, a manje od trećine (28 posto) voli proučavati što je novo stiglo u trgovinu.

Istraživanje je pokazalo i da se kupci ugodnije osjećaju u već poznatom ambijentu (53 posto zbunjuje novi raspored u trgovini), a za njih 87 posto važna je jednostavna orijentacija u trgovini.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.