Biznis

Novi problemi - kaos oko povlaštenih karata

Otočni sabor Ministarstvu pomorstva: Hitno donesite pravilnik o povlaštenom prijevozu!

Otočni sabor Ministarstvu pomorstva: Hitno donesite pravilnik o povlaštenom prijevozu!

Otočni sabor traži od Ministarstva pomorstva da pod hitno donese pravilnik o povlaštenom prijevozu i da se u njemu predvidi mogućnost pokaznih mjesečnih karata

Otočni sabor održao je jutros konferenciju za medije u GKZD. Povod saziva bio je stupanje na snagu novog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu s osvrtom na Pravilnik o pravu na povlašteni prijevoz u linijskom pomorskom prometu.

Stupanjem na snagu novog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu i novih koncesijskih ugovora s brodarima, pored poskupljenja putnih karata došlo je do novih problema - i to oko povlaštenih karata.

Od dana stupanja na snagu navedenog Zakona, ministar pomorstva je dužan u roku od 90 dana donijeti Pravilnik o pravu na povlašteni prijevoz u linijskom pomorskom prometu. "Molimo ministra da donošenjem pravilnika predvidi i mjesečne karte i povlaštene karte za djelatnike koji žive na kopnu, a rade na otoku. Znamo da je sad razdoblje godišnjih odmora, ali ima i onih koji rade te zbog nedonošenja pravilnika, brodari im ne mogu izdavati pokazne karte  jer ta mogućnost nije predviđena Zakonom, a nije predviđena ni koncesijskim ugovorima kako bi se brodarima osigurala naknada", dodao je Barić.

Nažalost do dana današnjeg još nije donesen navedeni pravilnik, a problemi postoje. Po novim koncesijskim ugovorima koje su potpisali brodari nije predviđena mogućnost izdavanja pokaznih mjesečnih karata pa tako i subvencioniranje razlike u cijeni između pokaza i ekonomske cijene.

Pitamo se, pogoduje li ovakva situacija razvoju gospodarstva na otocima, znači li to da ako nema određenog kadra na otoku ne treba ih subvencionirati za radnu snagu koja dolazi s kopna željna raditi na otoku nego ih treba kazniti?! Zar nam nije cilj imati što bolju gospodarsku sliku na otocima i za početak stimulirati odlazak na rad na otok?! ... To su samo neke od dilema koje muče Otočni sabor, a na kraju krajeva dovode u pitanje i opstanak radnika na otoku. Dolazi se do onoga da je povezanost bitna stvar za razvoj otoka!

Otočni sabor traži od Ministarstva pomorstva da pod hitno donese pravilnik o povlaštenom prijevozu i da se u njemu predvidi mogućnost pokaznih mjesečnih karata.

"Danas je problem s gospodarstvenicima, a za koji dan (kad počne nastava) bit će problema i s profesorima koji putuju na otoke prenijeti svoja znanja na otočnu mladost, koje je ionako sve manje. Također, tražimo da se u ovaj problem uključe Ministarstvo gospodarstva i Ministarstvo prosvjete jer smatramo da i oni mogu i moraju pomoći u rješavanju nastalog problema", zaključio je Denis Barić.

Konferenciji je nazočila i Marina Depolo, direktorica tvornice Mardešić, jedne od naših najstarijih tvornica za konzerviranje ribe iz  Sali na Dugom otoku.

"Za tvornicu Mardešić ovo je jedan krucijalni problem zbog toga što je ona jedna od rijetkih proizvođačkih firmi na otocima i imamo konstantan problem s pronalaženjem radne snage. Ukoliko situacija s putnim kartama ostane ovakva kakva jest, to dovodi u pitanje i naše daljnje poslovanje", zabrunta je Depolo.

"To nas dovodi do situacije da možemo zapošljavati radnike isključivo s otoka, iz  Sali ili ostalih mjesta na Dugom otoku. Međutim, zainteresiranih nema, ili su već negdje zaposleni. Kadra nam nedostaje i zato nam je jedina nada - zapošljavanje ljude s kopna. Sada se bliži i sezona pojačanog ulova srdela, i u tom razdoblju uvijek zapošljavamo dodatne radnike, međutim, to s ovim cijenama neće biti moguće!", kazala je Marina Depolo.

Denis Barić je na kraju dodao kako je "ovo samo dokaz da se kod nas donose zakoni i pravilnici bez konzultacija, bez uvida u pravo stanje te uopće provjere taj zakon što donosi u praksi", te zaključio kako

"Otočki sabor traži da se radnicima i ljudima koji žive na kopnu, a rade na otocima, omogući iste povlastice kao i otočanima. isto tako želimo da i sami gospodarstvenici, koji nemaju sjedište na kopnu, a zapošljavaju na otocima, budu ravnopravni s gospodarstvenicima na otocima."


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.