Biznis

Pratite cijene proizvoda

Iste tenisice u središtu grada 340, a u šoping centru 679 kn

Iste tenisice u središtu grada 340, a u šoping centru 679 kn

Blagdansko vrijeme i početak godine razdoblje su najveće rastrošnosti građana. Najprije se kupuju dobra hrana, piće i darovi, a u siječnju kupci podlegnu "vrištanju" rasprodaja i sniženja koji ih mame sa svakog izloga.

Ipak, ove godine gužve u trgovinama i trgovačkim centrima nema, građani su praznih novčanika. Da je promet desetak posto niži nego u isto vrijeme prošle godine potvrdio nam je Željko Jeger, predsjednik udruge zakupaca u trgovačkim centrima. Gužve je, kaže, bilo koji dan nakon Nove godine, a očekuje se da će cijene dodatno pasti u drugoj polovici siječnja. No zbog cijena najma, objašnjava Jeger, trgovci si ne mogu dopustiti visoke popuste na veći dio asortimana.

Splitski trgovački centri snizili su robu i do 70 posto, ali radnim danima tijekom ovoga tjedna hodnici su im, kao i trgovine, poluprazni.

- Sad nema gužve jer ljudi znaju da će cijene i dalje padati. Moramo osloboditi police za proljetnu kolekciju i ovih ćemo dana zasigurno imati nova sniženja koja će obuhvatiti veći asortiman robe. Kupci to jako dobro znaju i čekaju ih - otkriva nam trgovac u prodavaonici cipela. Primjećujemo i da je više kupaca u skupljim trgovinama nego u onima koje nude jeftinije brendove.

Kod nas ipak isplativije

- Ovo je prilika da kupim torbu koju sam cijele jeseni gledala, ali si je nisam mogla priuštiti. Nisam očekivala da će biti na sniženju, ali, na moju radost, jest. Cijena je sada niža za 30 posto pa nisam mogla odoljeti iako ću je otplaćivati nekoliko mjeseci - kaže Marija koja je do trgovačkog centra skoknula samo kako bi kupila hranu za mačku, ali sudbina je htjela da izađe s novom torbom i novim zaduženjem na kartici. Dug joj ne smeta jer ju je torba razveselila.

Da je kupovanje na sniženjima dobro jer je isplativije i donosi ljudima zadovoljstvo, drži i psihologinja Mirjana Krizmanić.

- Prethodnih godina ljudi bi se pomamili i kupili i što im treba i što ne treba. Sada paze što kupuju i veseli ih kad neki komad odjeće pametno kupe za nižu cijenu. Imaju skromno veselje - kaže M. Krizmanić. Dojma je da kupci siječanj koriste kako bi si nabavili odjeću za iduću zimu, ali i opremili djecu za iduću sezonu.

Igor Vujović, tajnik udruge Potrošač, smatra da se Hrvatska po postotku sniženja počela primicati zemljama Europske unije. Procjenjuje da je i isplativije kupovati kod nas jer s troškovima puta do jedne od susjednih zemalja potrošnja dođe na isto.

- Sniženje u Austriji od 70-80 posto je kao u nas 20-30 posto zbog razlike u početnim cijenama - kaže i upozorava na "spretnosti" naših trgovaca.

Pratite cijene proizvoda

- Prvo dignu cijenu, a onda je na sniženju spuste na početnu. Zapravo cijena postane enigma. Najbolje je da kupac prije kupnje jedno vrijeme prati cijene i usporedi ih u više trgovina - savjetuje Vujović. Kupci se ne mogu osloniti ni na razvikana sniženja u trgovačkim centrima jer iste tenisice mogu jeftinije naći u središtu Zagreba. Primjerice, tenisice koje smo u središtu našli na sniženju za 340 kuna, u jednom trgovačkom centru prodaju se po punoj cijeni od 679 kuna.

vecernji.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.