Biznis

Europski potrošački centar istražio

Kućanski uređaji sve povoljniji, ali i sve kraće traju

Kućanski uređaji sve povoljniji, ali i sve kraće traju

Nerijetko se događa da kupci koji su ubrzo nakon isteka jamstvenog roka ostali bez skupo plaćenih uređaja

Na tržištu su posljednjih godina tehnički i kućanski uređaji sve povoljniji, ali i sve kraće traju, piše jutarnji.hr

Europski potrošački centar istraživao je fenomen brzog kvarenja tehnike te po rezultatima svojeg istraživanja zaključio da je rok trajanja tehničkih uređaja sve kraći zato što proizvođači namjerno prave lošije proizvode koji su programirani da se brže kvare.

U izvještaju ovog centra navodi se da se mehanički proizvodi namještaju da rade onoliko sati koliko traje garantni rok, a u elektronske uređaje često se softverski ubacuje greška ili se u proizvode namjerno ugrađuju dijelovi lošije kvalitete.

Uređaj koji se tada pokvari je zastario, a novi model već je u dućanima. Trik je to, tvrde iz Europskog potrošačkog centra, kojim proizvođači sami stvaraju potražnju za uređajima. "To znači da je proizvod napravljen tako da, kada samo jedan njegov dio otkaže, cijeli uređaj prestaje funkcionirati", navodi se u izvještaju.

Nepoštivanje zakona

Prigovore potrošača koji se žale na kratak vijek električnih uređaja, koji se nerijetko pokvare nakon isteka jamstvenog roka - otkriva nam Ida Kovačić, savjetnica iz Društva za zaštitu potrošača Hrvatske "Potrošač".

Njima se građani najviše obraćaju zbog materijalnih nedostataka koji se pojavljuju samo nekoliko mjeseci nakon kupnje, ali i zbog neuvažavanja reklamacija. Naime, prodavači nerijetko dezinformiraju svoje kupce o njihovim pravima i rokovima u kojima imaju pravo na zamjenu, sniženje cijene i, naravno, povrat novca.

- Zaprimamo i prigovore na lošu i agresivnu poslovnu praksu trgovaca. U pravilu, ljudi potrebne informacije saznaju tek kad se obrate Savjetovalištu za potrošače, što često bude prekasno - ističe Ida Kovačić. - Ono na što se Hrvati najviše žale su neispravni mobiteli, laptopi, kućna računala te kućanski aparati, među kojima je najviše pritužbi na perilice rublja i hladnjake.

Nerijetko se događa da kupci koji su ubrzo nakon isteka jamstvenog roka ostali bez skupo plaćenih uređaja zbog tog neugodnog iskustva odlučuju kupiti nove uređaje drugih proizvođača. - Zbog loše kvalitete proizvoda pojedine tvrtke gube na popularnosti među potrošačima, a samim time gube i buduće kupce te više nisu konkurentni na tržištu - objašnjavaju iz Društva.

Trgovci kojima je stalo do kupaca njeguju dobre poslovne običaje te pravila etičkog kodeksa i morala.

Kupnja putem interneta

- Takvi trgovci poštuju zakonske odredbe i u skladu s tim uvažavaju reklamacije i zahtjeve potrošača čak i u graničnim slučajevima. Takvi trgovci u svoju poslovnu politiku pritom ugrađuju najviše standarde i prakse EU - objašnjava savjetnica. Danas kad se sve više ljudi odlučuje i za kupnju putem interneta, valja istaknuti da isti zakonski propisi vrijede i za trgovce koji posluju na taj način.

- Potrošačima je dan rok za odustajanje od kupnje u roku 14 dana od zaprimanja potvrde o sklopljenom ugovoru (kupnji) koji se dostavlja prilikom dostave samog uređaja.

Kakva su prava potrošača u Hrvatskoj:

- pravo na reklamaciju - 14 dana

- rok u kojem prodavač mora odgovoriti na reklamaciju - 15 dana

- reklamacija kvara - 2 godine

- ako se nedostatak pojavio unutar 6 mjeseci od kupnje, troškove vještačenja snosi trgovac

- proizvođač je dužan o vlastitom trošku prenijeti stvar do ovlaštenog sevisa te popravljeni ili zamijenjeni proizvod vratiti natrag kupcu

- u slučaju manjeg popravka, jamstveni rok se produljuje za onoliko koliko je trajao popravak


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.