Biznis

Unija nametnula naplatu PDV-a što jača hrvatsku e-industriju

Unija nametnula naplatu PDV-a što jača hrvatsku e-industriju

Hrvatske internetske trgovine, web hosting tvrtke, softverske tvrtke i drugi proizvođači i trgovci digitalnom robom zahvaljujući Europskoj komisiji od 1. siječnja 2015. godine mogu spustiti svoje cijene za tri postotna poena kad ih prodaju građanima u Italiji i Sloveniji, pet u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Austriji i Srbiji, šest u Njemačkoj i sedam u Izraelu i Makedoniji.

Digitalni proizvodi iz tih zemalja, uključujući i SAD, potencijalno će u Hrvatskoj poskupiti za isti iznos jer EK prema direktivi 2008/8/EC traži da se PDV naplaćuje prema državi iz koje dolazi maloprodajni kupac.

Nova pravila ne vrijede u veleprodaji. Hrvoje Bujas, osnivač portala grupne kupnje Crno jaje, kaže da je to pošten potez, ali smatra kako neće utjecati na njegovo poslovanje. Zvonimir Mozer, direktor online trgovine Mondo, ističe da nam ovaj put u prilog ide to što imamo jednu od najvećih stopa PDV-a u Europi.

Prema istraživanju KPMG-a, veći PDV od Hrvatske imaju jedino Mađarska i Island, dok isti iznos PDV-a traže Danska, Norveška i Švedska.

"Zahvaljujući tako visokom PDV-u ova će mjera povećati konkurentnost domaćih internetskih trgovina, pa tako i Monda", kaže Mozer. Uvjeren je da će europske online trgovine kupcima iz Hrvatske podići cijene zbog veće stope PDV-a te kupnje preusmjeriti na hrvatske e-trgovine.

"Na prvi pogled se čini da će domaći kupci biti u lošijoj situaciji, ali će zauzvrat dobiti bolju korisničku podršku domaćih trgovaca te jamstvo zaštite svih potrošačkih prava", kaže Mozer.

I dok će hrvatskim biznisima nova regulativa olakšati i proboj na tržišta članica EU, nejasno je kakav će učinak biti na državni proračun. Ministarstvo financija i Porezna uprava nisu komentirali ni kako će kontrolirati Amazon, eBay, Apple, Google i druge strane tvrtke koje će od prodaje hrvatskim potrošačima PDV morati uplaćivati Hrvatskoj.

Poslovni.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.