Na CERP-ovu adresu pristiglo 7 pisama namjere
Dva jaka inozemna 'igrača' u utrci za Jadroplov
Posebna novost jest interes dviju inozemnih tvrtki
Novi pokušaj države da se riješi većinskog paketa dionica "Jadroplova" i dalje privlači zainteresirane kupce. No, još nije vrijeme za slavlje, jer u Centru za restrukturiranje i prodaju (CERP), koji vodi prodaju državnog brodara, tek moraju vidjeti koji od potencijalnih ulagača udovoljava natječajnim uvjetima.
Kako neslužbeno doznaje Slobodna Dalmacija , na CERP-ovu adresu pristiglo je sedam pisama namjere, pri čemu su svoje ambicije ponovno iskazali "Brodosplit" i "Tankerska plovidba" iz Zadra.
Međutim, novi takmaci su splitski investicijski fond "Jadran kapital", poduzetnika Miroslava Jeličića Purka, koji već posjeduje 0,9 posto dionica "Jadroplova" (četvrti po veličini dioničar), splitski "Asper consult" u vlasništvu brokera Tomislava Tukića, zatim "Atlantska plovidba" iz Dubrovnika, te brodarska kompanija "Pola Maritime" s Cipra i investicijski fond iz Londona "Clearwater marine investment".
Ruski kapital
Posebna novost jest interes dviju inozemnih tvrtki, čiji su portfelji respektabilni i u globalnim okvirima. Brzorastući "Pola Maritime" do kraja ove godine pod nadzorom će imati flotu od 35 brodova, mahom za prijevoz sipkih tereta, kakve ima i "Jadroplov". Prema raspoloživim informacijama, kompanija je snažno povezana s ruskim kapitalom i Gazprom bankom koja financira "Poline" novogradnje s kineskih navoza.
I britanski "Clearwater" je snažan globalni "igrač", jer je suvlasnik više brodara, a među njima su "Woodstreet Investments" te "Wallem Shipmanagement" koji trenutačno upravlja s čak 400 brodova.
U novom pokušaju prodaje državnog udjela u "Jadroplovu", kako doznajemo, bit će promijenjeni i uvjeti nadmetanja. Potencijalni kupci 70,03 posto dionica za njih će trebati izdvojiti najmanje 139 milijuna kuna (121,84 kune po dionici), dok je u jesenskom prodajnom krugu ona iznosila 149 milijuna kuna (130,39 po dionici). Također, sa 130 milijuna kuna na 100 milijuna smanjen je iznos dokapitalizacije koju će budući vlasnik morati provesti.
Vlasnik bez obveze
Rok u kojem je potrebno dokapitalizirati kompaniju s prijašnjih šest mjeseci nakon prodaje, sada je produžen na devet mjeseci, dok je za pola godine povećan i rok za obvezna ulaganja, odnosno s prvobitnih 18 mjeseci na dvije godine. Prije su bili predviđeni penali u slučaju izostanka dokapitalizacije u iznosu od 20 milijuna kuna, a sada su upola umanjeni, dakle na 10 milijuna kuna.
Posebno zabrinjava informacija da više nema obveze novog vlasnika da sjedište "Jadroplova" zadrži u našem gradu najmanje pet godina nakon preuzimanja tvrtke. U praksi to će značiti da će se nakon kupnje sve tehničke i upravne aktivnosti smjeti preseliti bilo gdje u inozemstvo. U novom pokušaju privatizacije neće biti ni obveze kupca da sve zatečene ugovore o radu ne mijenja pet godina.
Također, uvjet iz prvog natječaja da brodovi moraju ostati najmanje pet godina pod hrvatskom zastavom, sada je smanjen na samo tri godine, a nakon isteka tri godine, neće biti ni obveze da se zapošljavaju isključivo hrvatski pomorci.
Vezane vijesti
-
Kretanje brodova Tankerske plovidbe d.d. Zadar u tjednu od 27. studenog do 4. prosinca 2024. gosine.
-
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
Izdvojeno
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
-
Pitanje nošenja vjenčanog prstena daleko je složenije nego što se na prvi pogled čini. Ova naizgled jednostavna tradicija krije bogatu povijest koja seže sve do drevnog Egipta, a današnji običaji razlikuju se diljem svijeta.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.