Biznis

49. ITB Berlin: Dobra prodaja avio karata iz Njemačke za Zadar, Split i Dubrovnik

49. ITB Berlin: Dobra prodaja avio karata iz Njemačke za Zadar, Split i Dubrovnik

Najveća svjetska turistička burza, 49. ITB u Berlinu, otvorena je u srijedu u ozračju blagog optimizma turističke industrije za ovu godinu, pogotovo s njemačkog tržišta s kojeg se najavljuje više putovanja Nijemaca nego lani.

U tome svoju priliku traži i hrvatski turizam očekujući ove godine poraste dolazaka i noćenja do 3 posto s njemačkog tržišta. Hrvatsku turističku ponudu na ITB-u, koji se održava do 8. ožujka, predstavlja Hrvatska turistička zajednica (HTZ) s još 30-ak tvrtki, turističkih zajednica i prijevoznika među ukupno više od 10 tisuća izlagača iz 190 zemalja svijeta u 26 hala sajamskog prostora Messe Berlin, piše SeeBiz .

ITB je i zadnji veliki sajam pred Uskrs kada u brojnim destinacijama svijeta, pa i u Hrvatskoj počinje turistička predsezona koja bi, očekuje ministar turizma Darko Lorencin, ove godine mogla biti ukupno za par postotaka bolja od lanjske.

"To znači da bi s 30. lipnja hrvatski turizam imao porast turističkog prometa u odnosu na lanjsku predsezonu od 3 do 4 posto, pri čemu bi lipanj mogao biti slabiji nego lani, ali pojedini mjeseci neće biti mjerilo uspjeha", kazao je Lorencin.

Dodao je i da trenutno na njemačkom tržištu Hrvatska ima ukupno blagi porast bukinga u odnosu na prošlu godinu, pri čemu neki touroperatori bilježe i manje minuse, ali prate se svi trednovi i stalno se razgovara s partnerima, posebno avio prijevoznicima i touroperatorima.

Lorencin je najavio i kako će nakon 31. ožujka ove godine strani autobuseri iz EU-a koji dovoze turiste imati znatno jednostavniju proceduru registracije u Hrvatskoj, odnosno kako je u suradnji s Poreznom upravom predviđeno da sve obrasce mogu dobiti i dostaviti mailom na njemačkom i engleskom jeziku, a kasnije i na talijanskom.

Autobuseri će od kraja ožujka moći sve obrasce, za OIB, PDV i drugo, ‘skinuti’ s weba Porezne uprave, popuniti ih i poslati putem interneta, a Porezna će im u roku od osam dana izdati OIB i ostalo što treba te će tako nastaviti i dalje prijavljivati svaki mjesec svoj promet, kazao je.

Objašnjava i kako Hrvatska ove godine na ITB-u nema posebnu press konferenciju za strane medije jer mijenja pristup. U skladu s reakcijama tržišta kreiramo i koristimo druge učinkovitije kanale komuniciranja koji daju rezultate, a sve vodi tomu da s njemačkog tržišta i ove godine ostvarimo više od lanjskih nešto više od dva milijuna turističkih dolazaka, rekao je Lorencin.

Tome bi mogle pridonijeti i nove sezonske avio linije iz sjeverne Njemačke (Frankfurta, Hannovera, Bremena i druge) za Zadar, Split i Dubrovnik, koje se, po riječima direktora Glavnog ureda HTZ-a Ratomira Ivičić, dobro prodaju.

Postoje naznake da bi i srpanj mogao biti bolji od lanjskog, posebno na sjevernom Jadranu gdje je ‘rupa’ lani bilo dosta izražena, jer nam hotelijeri i drugi kažu da prodaja dobro ide, ali treba i dalje sve pratiti i pravodobno reagirati promotivnim i drugim mjerama, rekao je.

Nešto drugačiji pogled na trenutnu situaciju na njemačkom tržištu iznijela je na ITB-u Katarina Hauptfeld, direktorica turističke agencije Katarina Line, koja kaže da je buking lošiji nego lani.

"Na žalost buking ove godine za Hrvatsku nije na razini lanjskog u ovo vrijeme, za što vjerujemo da je razlog Grčka koja se odlično organizirala i na ITB-u, na njemačkom te drugim tržištima, primjerice u Kanadi, nudeći i do 40 posto niže cijene od lanjskih", ističe Hauptfeld.

Naglašava da Hrvatska ne treba i neće rušiti cijene, jer jednom kad se ruše teško ih je vratiti, ali smatra da se svi u hrvatskom turizmu definitivno trebaju bolje organizirati i ponuditi turistima nešto više, od dodatnih letova do više usluge i sadržaja za istu cijenu.

Direktor agencije Uniline Boris Žgomba za Uskrs i dio travnja iz Njemačke očekuje nešto bolji rezultat nego lani, ali procjenjuje da bi svibanj zato mogao biti slabiji. Smatra da će za neke mjesece, svibanj i srpanj, trebati dodatna ciljana promocija za bliža tržišta i prilagoditi cijene potražnji.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.