Biznis

Itekako isplativa investicija!

Tunel Gaženica-Ugljan isplatio bi se za 7 godina

Tunel Gaženica-Ugljan isplatio bi se za 7 godina

Podmorski spojnici u splitskom i zadarskom akvatoriju već su često spominjani projekti HDZ-a, a kao što je prof. dr. Kolaković u više navrata kazao - projekt tunela Gaženica-Ugljan već je u poodmakloj fazi realizacije, prenosi portal Naši školji

Podvodni tuneli su samo jedan u nizu strateških investicijskih projekata koje je HDZ pripremio kao pokretača gospodarskog oporavka i koji nisu zamišljeni, kako neki namjerno krivo interpretiraju, da bi se država bavila poduzetništvom i ekonomijom, nego da budu kotač zamašnjak hrvatskih poduzeća koja će biti uključena u realizaciju, kazao je za Večernji list predsjednik HDZ-ova Odbora za gospodarstvo i profesor na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu prof. dr. Marko Kolaković.

Itekako isplativa investicija!

Podmorski spojnici u splitskom i zadarskom akvatoriju već su često spominjani projekti HDZ-a, a kao što je prof. dr. Kolaković u više navrata kazao - projekt tunela Gaženica-Ugljan već je u poodmakloj fazi realizacije. Računica jasno pokazuje visoku ekonomsku opravdanost tog projekta, za koji je interes iskazala i EU. Ugljan bi postao predgrađe Zadra, a Hrvatska bi otvaranjem predviđenih turističkih zona u 20-tak godina samo od PDV-a ubrala dva-tri puta više nego što taj tunel košta. Tome treba pridodati još poreze od prometa i druge pogodnosti: otvaranje novih radnih mjesta, produljenje turističke sezone, pokretanje građevinskog sektora...

Analiza je, također, napravljena i za 72 turističke i poslovne zone na otocima Braču, Hvaru i Šolti, gdje bi se investicija prihodima od PDV-a mogla vratiti u roku od deset godina.

Temeljite analize financiranja

Prof. dr. Kolaković ističe da su se razmotrila tri modela financiranja tunela - putem EU fondova, kreditnom linijom koja bi se vratila kroz sedam godina samo od PDV-a, te putem davanja u koncesiju poduzetnicima investitorima u turističke potencijale na otocima:

- U tom trećem, najkomercijalnijem modelu vjerojatno bi se naplaćivala tunelarina. Kalkulacije o prednostima i koristima još se obrađuju, ali takvo povezivanje značilo bi dvije temeljne prednosti za otoke i za Hrvatsku: povezivanje otoka s kopnom radi gospodarskog prosperiteta, ali i demografskog oživljavanja!


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.