Isti artikli duplo skuplji!
Identičan IKEA artikal 400 kuna skuplji u Hrvatskoj u odnosu na Austriju
Malo je reći da su Hrvati otvaranje prve IKEA-ine robne kuće dočekali s oduševljenjem. Kada je lani u kolovozu otvorena njihova trgovina u Rugvici nedaleko od Zagreba, već prvoga dana zabilježeno je više od 15.000 kupaca, a početkom siječnja ove godine iz IKEA-e su ponosno objavili kako imaju već milijuntu posjetiteljicu. Bila je to, ne slučajno, Splićanka Lea Pajić.
Kažemo ne slučajno, budući da su upravo stanovnici Splitsko-dalmatinske županije, nakon Zagrepčana, najčešći posjetitelji robne kuće IKEA Zagreb. Ovaj poznati švedski lanac namještaja toliko je popularan među Dalmatincima da im nije problem potegnuti 400 kilometara kako bi kupili novu lampu, ormar, tepih, sofu... Potražnja je to veća jer su se mnogi dali u turizam, pa su tako brojni dalmatinski apartmani uređeni u skandinavskom stilu, piše Slobodna Dalmacija
Ogromne uštede
Ima i onih kojima se ne da činiti kilometre do Zagreba, pa naručuju dostavu iz Rugvice, a jedan od najpopularnijih prijevoznika je tvrtka "I- prijevoz", koja dostavu robe iz Rugvice do Split a naplaćuje već od 150 kuna za 50 kilograma robe.
- Stvarno se isplati. Već nekoliko puta sam naručivala dostavu iz IKEA-e. Prije su mi dovozili iz Graza, sada iz Zagreba, a uštede su ogromne. Mene bi samo put i gorivo ispali više od tisuću kuna, a potrošila bih i cijeli dan na putu. Ovako mi roba dođe na kućnu adresu. Ja samo na internetu odaberem artikle, pošaljem svoj popis dostavljačima i platim im pouzećem. Inače, kada IKEA dostavlja robu, ta je usluga deset puta skuplja, tako da uvijek biram domaće dostavljače - govori Splićanka, koja je donedavno imala samo pozitivna iskustva s IKEA-om. A onda ju je nedavno jedan račun iz zagrebačke IKEA-e prenerazio.
Naručila je, naime, dvosjed na razvlačenje, naziva "Solsta", i platila ga 899 kuna. Učinilo joj se da je dobro "pazarila" sve dok nije ustanovila da je cijena potpuno istog proizvoda u IKEA-i u Grazu 69,99 eura, odnosno 530 kuna.
Nešto je jeftinije
- Šokiralo me kada sam na internetu vidjela da sam istu stvar platila skoro duplo skuplje! Čak 370 kuna razlike u cijeni za potpuno isti artikl u dva vrlo bliska centra zbilja je previše. Provjerila sam i ostale artikle s popisa, ali, srećom, nije bilo tako velikih odstupanja, čak su neke stvari bile i malo jeftinije u nas.
Kako to da jedan te isti proizvod, u ovom slučaju sofa (a koji se reklamira kao diskontni artikal i jedan od najjeftinijih u kategoriji dvosjeda na razvlačenje), može imati tako bitno različitu cijenu? To pitanje postavljeno je poslovodstvu hrvatske IKEA-e.
- Od ukupno 9500 proizvoda u asortimanu robne kuće IKEA Zagreb, oko 7000 proizvoda ima nižu ili približno sličnu cijenu kao u Austriji. Važno je istaknuti da u Austriji stopa PDV-a iznosi 20 posto, a u Hrvatskoj 25 posto. Uz to, IKEA u Austriji posluje dulje od 20 godina, tijekom kojih je investirala u određene kategorije i proizvode, pa njihovu cijenu sada može sniziti i ispod nabavne, što u Hrvatskoj zakonski nije dopušteno. Primjerice, stolić "Lack" u Austriji se prodaje već dugi niz godina u velikim količinama. Robna kuća u Austriji nikada nije povećala cijenu tog proizvoda, a zahvaljujući opsegu prodaje i cijenama prijevoza može mu i dodatno sniziti cijenu - kaže Jelena Granić, voditeljica lokalnog marketinga IKEA Hrvatska.
Par klikova mišem, i očito je kako je najjeftinija varijanta spomenutog stolića "Lack" u bijeloj i crnoj nijansi u Grazu košta 4,99 eura, a u Zagrebu 49, 90 kuna. Dakle, u Zagrebu je taj proizvod 12 kuna skuplji. Zanimljivo, skuplja varijanta tog stolića u crvenoj boji nema tako drastičnu razliku u cijeni, pa se nameće zaključak kako su najjeftiniji i baš zato potencijalno najprodavaniji artikli u hrvatskoj IKEA-i - skuplji od onih u bliskoj i, treba li naglasiti, bogatijoj Austriji.
Veća razlika u cijeni, opet u korist Austrijanaca, uočena je još kod toaletnog stolića "Hemnes" pa tako taj ljupki artikal u Grazu košta 149 eura, odnosno 1128 kuna, dok mu je cijena u Zagrebu 1499 kuna, što je opet 370 kuna više. Primjetne su i razlike u cijenama komode "Hemnes", ali ne tako velike. No, zato je značajna razlika kod bračne posteljine "Krakris". I ovdje je u pitanju diskontni artikl, no on je u hrvatskom centru 79,90 kuna, dok mu je cijena u Grazu 6,99 eura (53 kune), dakle 27 kuna niža.
Splićanka s početka priče kaže da će ubuduće dobro paziti u kojoj ću IKEA-i kupovati. Tako bi, zasigurno, postupio i Ingvar Kamprad, osnivač IKEA-e. Usprkos tome što je jedan od najbogatijih ljudi na svijetu, još je čuveniji po svojoj štedljivosti.
Vezane vijesti
-
Martina Dalić rekla je, predstavljajući Prijedlog odluke o donošenju Strategije za uvođenje eura na Vladi, kako je, iako je to prvenstveno ekonomsko pitanje, jasno da će za to trebati izgraditi i političku podršku država članica.
-
Dok se Europa sunča na Jadranu, pogledajte gdje Hrvati idu na odmor i kolika je razlika u cijenama kod nas, u odnosu na ostale turističke destinacije na Mediteranu
-
Objavljena usporedna razina cijena potrošačkih dobara i usluga u 37 europskih država pokzauje da su nam cijene hrane i pića na razini EU, odjeća i obuća jednako skupi, a elektronika i skuplja
-
U četvrtak, 19. rujna, u Zadru je s radom započeo IKEA Studio za planiranje, na adresi City Park Zadar, Ulica 4. gardijske brigade 1, kojim IKEA Hrvatska želi svoja rješenja i usluge učiniti još dostupnijima i pristupačnijima što većem broju kupaca u Hrvatskoj.
Izdvojeno
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
-
Ove subote, 14. prosinca, Zadar će oživjeti u šarenilu uniformi, plesu i ritmovima mažoret glazbe!
-
Nema sumnje da je retinol jedan od najučinkovitijih sredstava za borbu protiv bora i znakova starenja kože. Taj skup sintetičkih molekula dobivenih iz vitamina A, sveti je gral pomlađujućih sastojaka - pomlađuje, obnavljaja strukturu i kvalitetu kože, zaglađuje bore, smanjuje hiperpigmentacijske mrlje, ublažava akne…
-
Hrvatska je u 2024. bila među deset ''najguglanijih'' odredišta za putovanja, odnosno na 10. mjestu, dok je na prvom Turska, objavio je globalni magazin Conde Nast Traveler prema redovnom istraživanju i podacima Googlea o pretraživanju odredišta za putovanja u proteklih 12 mjeseci.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.