Biznis

Centralizacija sustava

Kalmeta protiv Lorencina: Naći ćemo rješenje da Ryanair ostane u Zadru

Kalmeta protiv Lorencina: Naći ćemo rješenje da Ryanair ostane u Zadru

Set prijedloga novih zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, boravišnoj pristojbi i o članarinama u turističkim zajednicama znači ukidanje polovine sadašnjeg turističkog sustava u RH, te centralizaciju tog sustava na uštrb policentričnog razvoja na teritoriju čitave Hrvatske, naravno manjih turističkih sredina kojima nije ponuđena alternativa za bilo kakvo funkcioniranje. Osim što nisu jasno mnogi djelovi tog paketa prijedloga nije ni jasno zašto je sada, usred turističke sezone stavljen u proceduru po hitnom postupku.



To su zaključci koordoinacije turističkih zajednica Zadarske županije, u kojoj su svi prvi ljudi 32 turističke zajednice na ovom području. Zaključke i jedinstveni zadarski stav o ovom paketu u srijedu su novinarima iznijeli zadarski župan Stipe Zrilić, inače i predjednik Turstičkog vijeća ŽTZ, direktorica županijske zajednice Mihaela Kadija i gradonačelnik Zadra Božidar Kalmeta.

Njihova je jedinstvena poruka predlagaču ovakvih zakona, Mistarstvu turizma, da se turizma odvija u malim mjestima, u svakoj destinaciji diljem Hrvatske, a ne u Minstarstvu turizma niti u Hrvatskoj turističkoj zajednici, stoga se "samim ukidanjem, a ne unaprijeđenjem sustava nanosi nemjerljiva šteta ne samo hrvatskom turizmu općenito već svakom članu sustava turističkih zajednica, ali i svakom i potencijalnom i realnom gostu", piše Slobodna Dalmacija .
Intonacija ovih zaključaka govori o tome koliko su Zadrani ogorčeni ovim prijedlozima. Sastavili su 12 stranica primjedbi koje su uputili u proceduru, a predstavnici manjih turističkih ureda mjesta koji bi se trebali svi ukinuti, iznijeli su svoje primjere dugogodišnjeg rada na promociji pojedine destinacije.

Tako, primjerice, Nin od "neuglednog sela" u 20 godina postojanja TZ-a postao atraktivna turistička destinacija.



Božidar Kalmeta je pak na primjeru avioprijevoznika "Ryanaira" kojeg su ovdašnja županijska turistička zajednica pa i grad Zadar plaćali oglašavanje zadarskih područja na stranicama prijevoznika, ali se to financiranje smanjuje iz godine u godinu upravo zato što HTZ smanjuje sredstva ŽTZ-u.

"Ali mi nećemo dopustiti da Ryanair ode s ovog područja i naći ćemo druge načine financiranja. Ali, mada ne bi htio politizirati, navest ću primjer da gosta koji stigne ovim prijevoznikom plaćamo devet EUR-a i može ovdje birati smještaj, a HTZ TUI Flayu plaća 26,6 EUR-a da bi bio smješten isključivo u hotelu. A kome to onda odgovara. Onima koji imaju najviše hotela, a to je Istra. To znači centralizaciju u kojoj se ulaže u ona područja koja odgovaraju odgovornima u HTZ-u" naglasio je Kalmeta.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.